כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
תוך שעתיים וללא כאבים

ניתוח פורץ דרך ניצח את הסרטן הנדיר שהתפרץ בגוף האישה

הסתיים בהצלחה גדולה ניתוח בטכניקה פורצת דרך ICG במטופלת עם סרטן נדיר המכונה מלנומה שבוצע בבית החולים איכילוב ע"י ד"ר ערן נזרי | מדובר בהליך חדשני שאורך כשעתיים ומבוצע בהרדמה וללא כאבים | בת 74 שחלתה בסרטן הנדיר החלימה לחלוטין לאחר ההליך

ניתוח פורץ דרך ניצח את הסרטן הנדיר שהתפרץ בגוף האישה
מחדר הניתוח באיכילוב צילום: דוברות איכילוב

לפני חצי שנה הבחינה ליובוב קרופצ'יק בת 74 בנקודת חן חשודה שהחליפה את צבעה ומרקמה. היא פנתה לרופא עור בקהילה שהסיר את הנקודה החשודה ושלח דגימה לביופסיה. כאשר הגיעה תוצאת הבדיקה, ליובוב נתבשרה שיש לה סרטן מסוג מלנומה. ״כל חיי חייתי לבד, ללא בעל וילדים, ותמיד ידעתי להסתדר בכוחות עצמי. כאשר קיבלתי את הבשורה על הסרטן הרגשתי שהאדמה נשמטת מתחת לרגליי, המשפחה היחידה שיש לי הן אחותי והאחיינית המקסימה שלי. כשהן שמעו על המחלה הן מייד נרתמו לעזור לי למצוא לי את הרופא הטוב ביותר שיוכל לרפא אותי" מספרת ליובוב.

דינה האחיינית מוסיפה: "כל חיי גדלתי עם דודה, היא הייתה לי כמו לאמא שנייה. כששמעתי על המחלה, רציתי לעשות הכל בשביל שתרגיש טוב, הייתי נחושה לחפש עבורה את הטיפול הטוב ביותר וכך הגעתי אל ד"ר ערן נזרי. בפגישתנו הראשונה הציע ד"ר ניזרי את הטכניקה הייחודית והחדישה ושמחנו לשמוע כמה היא יעילה ומדויקת והכי חשוב לא מסוכנת".

 ד״ר ניזרי / צילום: ליאור צור, דוברות איכילוב

ד"ר ערן ניזרי מתאר: "רוב ניתוחי מלנומה ממאירה מצריכים בנוסף על הרחבת שולי הנגע הממאיר, גם הוצאת קשרית לימפה, הנקראת "קשרית זקיף" ושליחתה לפתולוגיה. כיום, השיטה המקובלת היא סימון רדיואקטיבי המבוצע יום לפני הניתוח באמצעות הזרקת חומר ניגוד רדיואקטיבי לאזור המלנומה ושימוש במונה גייגר שמאתר את הבלוטה ומצפצף בעת קרבה לקשריות לימפה נכונות. בהשוואות שעשינו במהלך הניתוח מצאנו לתדהמתנו בלוטות שנצבעו בטכנולוגית המצלמה החדישה- ICG ואילו מונה הגייגר לא הצליח לזהות אותן! הן היו עלולות להתפספס ולעלות במחיר של חיי אדם.

ההליך החדשני שמבוצע לראשונה רק באיכילוב מאפשר זיהוי מדויק של בלוטות שלא נראו באמצעות השיטה הישנה - מה שמגדיל את הדיוק האונקולוגי של הפעולה ואת התוצאה בסופה. אורך כשעתיים, ההזרקה מבוצעת בהרדמה וללא כאבים ואיכותה מצוינת".

ליוביוב השתחררה לביתה ביום שלמחרת כשהיא מחוייכת ושמחה: "לפעמים כל מה שאדם צריך זה אדם אחד שיהיה שם בשבילו. אני מרגישה שהצוות באיכילוב, ביחוד האחות רוזלין פורר היה לי כמו משפחה שנייה".

בית חולים איכילוב סרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד