כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
השרה שקד נמנעה

הקבינט אישר את ההסכם עם לבנון; בנט תמך: "לא הסכם כניעה"

בתום ישיבת הקבינט אישרו המשתתפים ברוב גדול את ההסכם שהביא ראש הממשלה לפיד מול לבנון בסוגיית הגבול הימי. ראש הממשלה החליפי בנט שאיים להתנגד, דווקא תמך בהסכם: "אין מקום לא לחגיגות ניצחון ולא לזעקות שבר". שרת הפנים איילת שקד נמנעה בהצבעה

הקבינט אישר את ההסכם עם לבנון; בנט תמך: "לא הסכם כניעה"
הקבינט לאישור הסכם הגבול הימי עם לבנון צילום: לע"מ

בתום דיון הקבינט המדיני-ביטחוני שנמשך כשעתיים, אישרו החברים את הסיכום של ראש הממשלה יאיר לפיד בהסכם בין ישראל ללבנון. לפי הסיכום "יש חשיבות ודחיפות בהגעה להסכם הימי בין ישראל לבין לבנון, בעת הזו. חברי הקבינט הביעו תמיכה בקידום הליכי אישור ההסכם על ידי הממשלה".

ההצעה אושרה על ידי רוב שרי הקבינט. ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, שבימים האחרונים שיגר רמיזות לכך שאולי יטרפד את ההסכם, תמך בו, כך גם כל חברי הקבינט, למעט השרה איילת שקד שנמנעה בהצבעה.

ישיבת הקבינט לאישור הסכם הגבול הימי עם לבנון | איתי בית און/ לע\"מ

בתום דיון הקבינט פרסם ראש הממשלה בנט הודעה בה הסביר את תמיכתו בהסכם: "לא כל מה שטוב ללבנון הוא רע ישראל. יש פעמים שאפשר להגיע למצב של רווח לשני הצדדים. ראיתי ערך בהגעה להסכם; אך לא בכל מחיר, וודאי לא תחת איומים", כתב.

על ההסכם שהגיע לפיד ציין בנט "הגיעו להסכם בתנאים ובדרך שונים ממה שתכננו, ובכל זאת, בנסיבות הנוכחיות, נכון לאשרו, לאחר שלמדתי את עמדות ראשי כל ארגוני הביטחון, החלטתי לתמוך בהצבעה שתתקיים".

על הדחיפות לאשר הסכם ערב הבחירות ציין בנט: "הנסיבות מחייבות לקבל החלטה כבר עכשיו, שכן אתגרי הביטחון, כפי שהוצגו על ידי כל ראשי המערכות, מייצרים חלון החלטה צר וקצר".

"אין מקום לא לחגיגות ניצחון ולא לזעקות שבר כאילו זו קטסטרופה", ציין עוד בנט בהודעה, "ההסכם אינו ניצחון דיפלומטי היסטורי, אך הוא גם לא הסכם כניעה נורא. מדובר בהסדרה שנדרשת, מכורח הנסיבות שנקלענו אליהן, בעיתוי בעייתי".

בנט תקף את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, המתנגד הקולני ביותר להסכם: "לצערי, גם הדיון על נושא מהותי הקשור בביטחון ישראל ובצרכיה האסטרטגיים, נעשה תוך עירוב של שיקולים פוליטיים, מכל הצדדים. בשל כך, כמי שאין לו כל אינטרס פוליטי, למדתי את הנושא לעומק וקיבלתי את ההחלטה באחריות כפולה ומכופלת".

גז לבנון גבול קבינט נפתלי בנט איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד