הלקוחות של יונדאי שצריכים להמתין שנתיים וחצי למכונית חדשה
בעוד שבישראל לקוחות של יונדאי נאלצים להמתין מעל לחצי שנה לדגמים מסוימים - לדוגמה איוניק 5 - לקוחות בקוריאה נאלצים להמתין מעל לשנתיים למכונית חדשה
בעוד שבישראל לקוחות של יונדאי נאלצים להמתין מעל לחצי שנה לדגמים מסוימים, לקוחות בקוריאה נאלצים להמתין מעל לשנתיים למכונית חדשה.
מסתבר שהמחסור העולמי במכוניות חדשות פוגע בשווקים רבים, אך לפעמים דווקא שוקי הבית של יצרני הרכב - השווקים שבהם מפעלי הבית של היצרנים ממוקמים - הם אלה שנפגעים באופן הניכר ביותר.
ע"פ הפרסום ב"כלכליסט" דווקא לקוחות מקומיים של קונצרן יונדאי-קיה נדרשים להמתין במקרים מסוימים עד 30 חודשים, כלומר שנתיים וחצי, להגעת מכוניתם החדשה.
לפי נתונים שמתפרסמים בדרום קוריאה, בשנת 2021 עמד זמן ההמתנה למכונית חדשה מתוצרת יונדאי-קיה על 11 חודשים, אך בשנת 2022 זינק משך ההמתנה ל-30 חודשים. כלומר, לקוחות קוריאנים שיזמינו כעת מכונית חדשה מתוצרת מקומית יזכו לקרוע את הנילונים רק במהלך שנת 2024.
הלקוחות בדרום קוריאה טוענים מצידם כי יצרני הרכב הקוריאנים מעניקים בכוונה עדיפות דווקא לשווקים הבינלאומיים, בגלל שבשווקים אלה היצרניות הקוריאניות נהנות מרווחים גבוהים יותר מן השוק המקומי - גם בגלל הביקוש העולמי למכוניות וגם בגלל שערי מטבע שפועלים לרעת השוק המקומי המשלם בוון קוריאני.
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות