כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
"נושאים יותר בוערים"

לאן נעלם? באמצע ישיבת הקבינט, ליברמן קם והלך

הדיון בקבינט המדיני בטחוני בדבר ההסכם הימים עם לבנון נמשך כארבע שעות אולם שר האוצר ליברמן עזב אותו תוך פחות משעה מאז החל. מלשכתו הסבירה כי היות והוא בקי בפרטים ולא היתה הצבעה, הוא יצא לטפל בנושאים יותר בוערים

לאן נעלם? באמצע ישיבת הקבינט, ליברמן קם והלך
אביגדור ליברמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר אביגדור ליברמן שהגיע אתמול (חמישי) לדיון הקבינט המדיני-ביטחוני בעניין הסכם הגבול הימי עם לבנון, עזב אותו תוך זמן קצר. כך פורסם הבוקר בכאן רשת ב' על ידי העיתונאי מיכאל שמש. הדיון נמשך שעות ארוכות, כשברקע ניתנה הנחיית שר הביטחון בני גנץ להיערך להסלמה בצפון.

מלשכתו של שר האוצר נמסר בתגובה כי "בתחילת דיון הקבינט הובהר שהיום לא תהיה הצבעה ולא יכריעו החלטות חשובות, אלא רק העמקה בחומר. בהתחשב בכך שר האוצר שכיהן בתור שר ביטחון, שר חוץ ויו"ר הוועדה לענייני חוץ וביטחון ומכיר את החומר לעומקו, יצא לטפל בנושאים יותר בוערים".

בישיבה שארכה כארבע שעות אמר ראש המוסד דדי ברנע לשרים כי "נסראללה התחייב פומבית למנוע את הפקת הגז מכריש אם לא יהיה הסכם. יש חשש שיצטרך להראות שהוא עומד בדיבורו ולבצע אפילו פעולה סמלית. יחד עם זאת", הוסיף, "מרבית ההערכות דיברו על כך שלבנון רוצה בהסכם והוא אינטרס שלה".

במהלך ישיבת הקבינט הסמיכו השרים את ראש הממשלה יאיר לפיד, ראה"מ החליפי בנט ואת שר הביטחון בני גנץ לנהל תרחיש של הסלמה בצפון - גם ללא כינוס נוסף של הקבינט.

שקד נקטה בקו הניצי ביותר מבין שרי הקבינט ודרשה כי מדינת ישראל תחל להפיק גז מאסד כריש כבר היום. "מדינת ישראל לא יכולה לשלם פרוטקשן לחיזבאללה". בנוסף, שקד טענה כי לא ראוי שההסכם יובא לאישור הממשלה או הקבינט ודרשה כי הסכם כזה יובא לאישור הכנסת. לדבריה, "הציבור לא מכיר את הפרטים".

בישיבת הקבינט קיבלו השרים תדרוך וסקירה על פרטי ההסכם. בין היתר אמרו שם בכירי מערכת הביטחון כי זוהי שעת כושר, לפני שהנשיא הלבנוני מישל עאון מסיים את כהונתו, וכי יש דחיפות ביטחונית אסטרטגית להגיע להסכם הזה.

אביגדור ליברמן ישיבת קבינט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}