כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
רצה לפגוש את האפיפיור

תייר ניפץ פסלים רומיים עתיקים בוותיקן

המשטרה האיטלקית עצרה תייר אמריקאי ממוצא מצרי במוזיאון הוותיקן לאחר שהשחית שני פסלים רומיים עתיקים על ידי השלכתם על הרצפה. משטרת הוותיקן מסרה את האיש לרשויות האיטלקיות והוא הואשם בגין נזק לרכוש ושוחרר

תייר ניפץ פסלים רומיים עתיקים בוותיקן
משטרת איטליה, אילוסטרציה צילום: Pixabay

גבר אמריקאי ממוצא מצרי הפיל פסלים בוותיקן ביום רביעי במוזיאון קיארמונטי, שהוא חלק ממוזיאוני הוותיקן, ובו אחד האוספים החשובים ביותר של פסלי דיוקנאות רומיים. התקשורת המקומית דיווחה, כי האיש כעס שנמנע ממנו "לראות את האפיפיור". נציג של מוזיאוני הוותיקן אמר ל"וושינגטון פוסט" כי המניע שלו לא ברור.

תמונות ששותפו ברשתות החברתיות, ואושרו על ידי נציג המוזיאון הראו את הפסלים הפגועים הפזורים על רצפת השיש. אחד מהם איבד חלק מהאף והאוזן שלו, מסר המוזיאון.

דובר המשטרה אמר כי הגבר בן ה-65 שהה ברומא כשלושה ימים ונראה שהוא "במצוקה פסיכולוגית". הוא הואשם בגין נזק לרכוש ושוחרר, אמר הדובר. לאיש היה כרטיס כניסה ונראה שהוא היה שם לבדו, אחד מ-20,000 מבקרים באותו יום, אמר דובר מוזיאוני הוותיקן, מתאו אלסנדריני.


כשהראשון פגע בקרקע, "הפיצוץ החזק הדהד דרך הגלריה הארוכה", אמר. שני שוטרי משטרת הוותיקן המוצבים בתוך המוזיאון הגיעו תוך דקות ולקחו את האיש למעצר. החתיכות ניתנות לתיקון אך ידרשו 300 שעות של עבודת שיקום, לדברי אלסנדריני. "הבהלה הייתה גדולה מהנזק האמיתי", אמר.

משטרת איטליה איטליה וותיקן אפיפיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד