כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
נעמד והתנצל

הסתיים הדיון בבג"ץ: סילמן תתמודד, שיקלי ימתין ליום ראשון

הסתיים בבג"ץ הדיון המורחב של תשעה שופטים בסוגיית פסילתו של ח"כ לשעבר עמיחי שיקלי מלהתמודד בליכוד. ההכרעה תינתן ביום ראשון | שיקלי נעמד והתנצל על ההשתלחות ביו"ר ועדת הבחירות לאחר שזה פסל אותו | סילמן הוכשרה פה אחד להתמודד

הסתיים הדיון בבג"ץ: סילמן תתמודד, שיקלי ימתין ליום ראשון
עמיחי שיקלי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתום שעות ארוכות שבהן שמע הרכב מיוחד של תשעה שופטים את טענות 'הליכוד' נגד פסילת חבר הכנסת לשעבר עמיחי שיקלי מלהתמודד לכנסת ה- 25, שמוקדם יותר היא דחתה עתירה לפסול את חברת הכנסת לשעבר עידית סילמן מלהתמודד לכנסת.

שופטי בית המשפט עסקו בעתירה של הליכוד שביקשה להפוך את החלטת יו"ר ועדת הבחירות השופט יצחק עמית שפסל את חבר הכנסת עמיחי שיקלי מלהתמודד לכנסת בטענה כי לא פרש בסמוך למועד ההכרזה עליו כפורש כפי שמחייב חוק הבחירות לפי סעיף 6א.

העותרים מטעם 'הליכוד' טענו גם בעניין סמכותו של יו"ר ועדת הבחירות לפסול מועמד לבדו ללא הצבעה בוועדת הבחירות וגם בטענה למועד התפטרותו של שיקלי שהגיעה אחרי שהתקבלה פשרה בערר שהגיש לבית המשפט המחוזי.

עמיחי שיקלי היום בבג"ץ. | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

בפתח הדיון הביע עו"ד מיכאל רבאליו מטעם 'הליכוד' התנצלות בשם חבר הכנסת לשעבר עמיחי שיקלי וראש האופוזיציה בנימין נתניהו על דברים שנאמרו "בלהט הדברים" נגד השופט עמית, עמיחי שיקלי עמד אף נעמד בפני השופטים והתנצל בקולו: "חלק מהדברים שאמרתי היה לא ענייני, לגופו של אדם, ועל כך אני מצר".

שופטי בית המשפט העליון ברובם נתנו את הרושם שלא קיבלו את הטענות, מה שמלמד על כך שהם צפויים לדחות את העתירה. ההכרעה הסופית תתקבל לכל המאוחר ביום ראשון, אז נקבע בחוק הבחירות המועד האחרון להחלטות בג"צ בעניין פסילות.

קודם לכן עסקו השופטים בעניינה של חבר הכנסת לשעבר עידית סילמן שלא נפסלה מלהתמודד. השופטים עסקו בעתירות של סיעת 'מרצ' ו'התנועה לאיכות השלטון' בראשות עורך הדין אליעד שרגא, לאחר שנשמעו הטענות המליצו השופטים למשוך את העתירה. ב'מרצ' משכו את עתירת ובתנועה לאיכות השלטון התעקשו לקבל פסק דין.

אליעד שרגא | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

שופטי בית המשפט העליון החליטו בפסק דין פה אחד כי היא דוחה את העתירה נגד פסילת חבר הכנסת עידית סילמן. כך שבאופן סופי תוכל חבר הכנסת סילמן להתמודד לכנסת ה-25 מטעם סיעת 'הליכוד', כשמיקומה 16 ברשימה לכנסת.

דיון בבג''צ עתירה לבגץ עמיחי שיקלי עידית סילמן בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד