כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
מכה לחברת אפל

סוף לכבלים המעצבנים: החברה תיאלץ לייצר כבל אחיד

אפל תיאלץ להחליף את מטען האייפון שלה באירופה לאחר שהאיחוד האירופי חוקק חוק חדש הקובע כי כל הטלפונים הניידים, הטאבלטים והמצלמות חייבים להשתמש ב-USB-C עד 2024. החוק החדש עבר ביום שלישי על ידי הפרלמנט של האיחוד האירופי

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

מכה עבור אפל, האיחוד האירופי אישר חוק שיהפוך את שקע הטעינה של USB-C לחובה בכל הטלפונים, הטאבלטים והמכשירים האלקטרוניים האחרים. אושר על ידי הפרלמנט האירופי בשטרסבורג, צרפת, ביום שלישי, החוק יאלץ את אפל להפסיק למכור מכשירי אייפון שמשתמשים במחבר החשמל שלה, הידוע בשם 'לייטנינג', במדינות האיחוד האירופי.

במקום זאת, היא תהפוך מחברי USB-C - המשמשים כיום מכשירים מבוססי אנדרואיד לתקן האיחוד האירופי, מה שיאלץ את אפל לשנות את יציאת הטעינה במוצרים החדשים שלה. החוק, יכנס לתוקף בשנת 2024, משפיע רק על מדינות האיחוד האירופי, כלומר בריטניה לא תהיה חייבת להחליף כי היא לא באיחוד האירופי.

בשווקים באירופה כמו אירלנד, צרפת וגרמניה, אפל תצטרך לעבור ל-USB-C, ככל הנראה מכשיר אייפון 15 שעתיד לצאת בשנה הבאה כבר יהיה עם שקע הטעינה החדש.

החוק החדש, שהתקבל ביום שלישי עם 602 קולות בעד ו-13 נגד, אישר הסכם מוקדם יותר ביוני השנה. "המטען המשותף יהפוך סוף סוף למציאות באירופה", אמר אלכס אגיוס סאליבה, חבר הפרלמנט האירופי. "חיכינו יותר מ-10 שנים לכללים האלה, אבל אנחנו יכולים סוף סוף לעזוב את שפע המטענים הנוכחיים בעבר. החוק המותאם לעתיד מאפשר פיתוח פתרונות טעינה חדשניים בעתיד, והוא יועיל לכולם, מצרכנים מתוסכלים ועד לסביבה הפגיעה שלנו".

החוק שאושר בפרלמנט האירופי, יחייב את כלל חברות הטכנולוגיה לייצר מכשירים בעלי שקע טעינה אחיד, מסוג USB-C, החל מ-2024. החקיקה תקפה על כלל הסמארטפונים הנמכרים ביבשת, וגם על כלל הגדאג'טים, בהם גם טאבלטים ואוזניות. 

אפל אייפון כבל USB האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד