כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
"ניצל את חסינותו לרעה"

התקרית תועדה: המשטרה שוקלת לדרוש חקירה נגד הח"כ

חברי הכנסת רוטמן ווולדיגר הגיעו בעיו"כ לבית הקברות המוסלמי ליד שער הרחמים. במשטרה ציינו שהשניים, עם אנשים נוספים, לא נשמעו להוראות והחלו ב"פרובוקציה". נשקלת פנייה ליועמ"ש בבקשה לפתוח נגד ח"כ רוטמן בחקירה עקב "הכשלת השוטרים, ניצול החסינות לרעה ונטילת נשק אישי שלא כדין" | צפו בתיעוד מהתקרית

התקרית תועדה: המשטרה שוקלת לדרוש חקירה נגד הח"כ
שמחה רוטמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשטרה הודיעה בערב יום כיפור כי היא שוקלת לפנות ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, בבקשה לפתוח חקירה נגד חבר הכנסת שמחה רוטמן ממפלגת 'הציונות הדתית'.

רוטמן הגיע שעות לפני הצום יחד עם מיכל וולדיגר, חברת כנסת ממפלגתו וקבוצת אנשים נוספת לבית הקברות המוסלמי סמוך לשער הרחמים והם החלו לתקוע בשופר על אף החלטת בית משפט כי זהו מעשה האסור במקום זה.

העימות בין שמחה רוטמן לשוטרים//דוברות המשטרה

המשטרה טוענת כי אחד החשודים במעשה שהתבקש למסור את נשקו האישי, סירב לעשות זאת וח"כ רוטמן ניצל את חסינותו והציע לשמור על נשקו.

בהודעה ארוכה וחריגה שפרסמה המשטרה היא מדווחת על השתלשלות האירוע מנקודת מבטה ונכתב בין היתר כי "על אף ששוטר הבהיר לשניים כי אסור להעביר הנשק לח"כ רוטמן, נטל ח"כ רוטמן את הנשק לרשותו ורק בהמשך הגיע תחנת המשטרה באזור ושם מסר את הנשק לשוטרים".

בתוך כך, במשטרה אמרו כי יבחנו את החומרים מאותה תקרית שכמובן תועדו במצלמות הגוף של השוטרים, וככל שיימצא לנכון, תיעשה פנייה ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה לפתוח נגד חבר הכנסת בחקירה: "לצערנו בשעה ששוטרי משטרת ישראל פרוסים ברחבי הארץ ובירושלים מקצה לקצה לשמירת הביטחון והסדר בתקופה מתוחה, במהלך ערב יום הכיפורים, יש מי שמנסה להכשילם, לייצר פרובוקציה ולבצע מעשים פסולים שיש בהם להפר את שלום הציבור ובטחונו". עוד נאמר כי רוטמן "ניצל את חסינותו לרעה".

מטעמו של ח"כ רוטמן נמסר בתגובה: "במהלך מעצר לא חוקי ובניגוד להחלטתו של בית המשפט תוך ביצוע תקיפה ומעצר שווא, וכדי למנוע העברת נשק לידי מי שאיננו מורשה, העביר ח"כ רוטמן את נשקו של האדם שעוכב שלא כדין לתחנת המשטרה. צר לנו שמשטרת ישראל עוסקת בערב יום כיפור בהפצת שקרים וברדיפה פוליטית של אזרחים שומרי חוק במקום להגן ולשמור על שלום הציבור".

שמחה רוטמן מיכל וולדיגר פרובוקציה חסינות חקירה פלילית משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד