כ"ב סיון התשפ"ד
28.06.2024
ישפיע על השירות ללקוח?

מאות עובדים של בזק צפויים לעזוב את החברה

בעקבות הרפורמה של משרד התקשורת שאיחדה בין התשתית לספק בשוק התקשורת, בזק בינלאומי מצמצמת את החטיבה הפרטית שלה. המהלך יכלול עזיבה מרצון של כ-300 עובדים, במהלך שיתפרס על שנתיים

מאות עובדים של בזק צפויים לעזוב את החברה
אילוסטרציה צילום: pexels

בזק בינלאומי מצמצמת את החטיבה הפרטית שלה - מאות עובדים יסיימו את תפקידם: החברה תצמצם משמעותית את פעילות החטיבה הפרטית שלה, בעקבות הרפורמה שאיחדה בין תשתית לספק בשירותי האינטרנט וגרמה לעזיבתם של לקוחות פרטיים רבים. ע"פ הדיווח ב'חדשות 12' המהלך יכלול עזיבה מרצון של כ-300 עובדים, במהלך שיתפרס על שנתיים. 

הרקע למהלך: משרד התקשורת ביטל בתחילת השנה את ההפרדה בין התשתית לספק, ואפשר לחברות שמספקות את תשתית האינטרנט (כמו בזק) לתת ללקוחות גם את שירותי הספק, שעד עתה היו מופרדים בחוק. בשל כך רוב לקוחות בזק בינלאומי, שמהווה ספק אינטרנט, עברו לשירותי חברת התשתית שלהם, בזק, להוט או למתחרות אחרות בתחום. 

למעשה השלכות עזיבת הלקוחות הובילה את בזק בינלאומי לחשוב מחדש על המבנה העסק שלהי, והתקבלה החלטה לצמצם ולמעשה כמעט לסגור את החטיבה הפרטית שלה, המספקת שירותים למשקי בית. החברה תתמקד מעתה בלקוחות העסקיים שלה. 

כאמור ע"פ הדיווח ב'חדשות 12' כחלק מסגירת הפעילות הוחלט בבזק בינלאומי לסיים את עבודתם של מרבית עובדי החטיבה הפרטית. בינתיים לא הגיעו לידי הסכמות סופיות ומתנהל משא ומתן מול ועד העובדים, אך מסתמנת עזיבה הדרגתית של כ-300 עובדים קבועים מהחטיבה הפרטית, בהליך הדרגתי שיחל השנה ויסתיים ב-2024 בהסכמי עזיבה מרצון.  

יקי חלוצי - יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות, ביקש להבהיר בתגובה לדיווח כי "לא הושגה הסכמה על פיטורים בחברת בזק בינלאומי. בהמשך למשא ומתן בין ההסתדרות, הנהלת החברה ונציגות העובדים - הושגה הסכמה על הליך פרישה מרצון בלבד, טרום ההסכם הקיבוצי. במסגרת התכנית, עובד שיבקש לפרוש יוכל לפרוש בתנאים מהגבוהים שהושגו בענף, עם חבילת פרישה של 280%. נציגות העובדים היא זאת שהצליחה למנוע את ההחלטה לסגור את חברת בזק בינלאומי, וכך נמשיך לשמור ולדאוג לזכויות המלאות של העובדים. זאת, בניגוד להדלפות של קבוצת בזק שפוגעות, הן בחברה והן בעובדים".

בזק עובדים פיטורין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד