כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
ההסכם עם לבנון

המתווך בזמן טראמפ: "ישראל קיבלה ויתור"

המתווך האמריקני לשיחות בין ישראל ללבנון בתקופת כהונתו של דונלד טראמפ התייחס להסכם שהגיע אליו שתי המדינות, שזוכה לביקורת בתוך ישראל: "נראה שישראל רצתה בהסכם - אולי יותר מהלבנונים"

המתווך בזמן טראמפ: "ישראל קיבלה ויתור"
יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דיוויד שנקר, המתווך האמריקני לשיחות בין ישראל ללבנון בנושא הגבול הימי בתקופת ממשל טראמפ, התייחס היום (שני) בריאיון מיוחד לחדשות הערב בכאן 11, להסכם שהושג בין המדינות.

שנקר, ששימש עוזר לשר החוץ האמריקני באותה תקופה, אמר בריאיון כי העובדה שישראל נסוגה אחורה, שקולה למתן 100% מדרישותיה של לבנון. "אני מבין שישראל קיבלה ויתור בנוגע לקו גבול המצופים, שהוא יותר קרוב כעת לגבול שלה, אבל זה עדיין נראה שישראל רצתה בהסכם - אולי יותר מהלבנונים", הצהיר.

באשר לשדה כריש שישראל מציגה כהישג שלה ב-100%, אמר שנקר כי "זה היה דבר שמעולם לא היה במחלוקת ממה שאני זוכר". לדבריו, בזמן השיחות בגבול לבנון במעבר נקורה, בישיבה השנייה הלבנונים דרשו דרישות מעבר לקו 23, דרומה אל עבר קו 29 - ומבחינת ישראל זה לא היה בדיון. הוא הוסיף עוד כי ארצות הברית מעולם לא לחצה על ישראל להסכים להסכם.

עוד אמר שנקר כי השיחות בימי ממשל טראמפ נכשלו משום שבצד הישראלי והאמריקני היה תסכול מכך שנראה היה שהלבנונים ירדו מהדרישות מקסימליות, ולאחר מכן חזרו לפתע ל-100% מהדרישות.

לבנון ישראל מתווך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}