י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בתום הערכת מצב

אחרי הפרסום ב'בחדרי': רישיונות הנשק של התושבים לא יבוטלו

בתום הערכת מצב שהתקיימה בחטיבת האבטחה במשטרה והמשרד לביטחון פנים - הוחלט להותיר את רישיונות הנשק לתושבי ראש העין המתגוררים בסמוך לגדר הביטחון | כל הפרטים

אחרי הפרסום ב'בחדרי': רישיונות הנשק של התושבים לא יבוטלו
יורים במטווח בית אריה, ארכיון צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: המשטרה והמשרד לביטחון פנים החליטו שלא לבטל את רישיונות הנשק של תושבים בכמה שכונות בראש העין, הצמודות לגדר הביטחון ולכפרים פלסטינים. ההחלטה מגיעה בתום הערכת מצב שנערכה בחטיבת האבטחה של המשטרה ומשרד הבט"פ, בעקבות מאבק התושבים שפורסם ב'בחדרי חרדים'.

תושבים רבים קיבלו לאחרונה הודעה כך שרישיון הנשק שלהם מותלה לאחר שהשכונה, כך לפי המשרד לביטחון פנים, אינה עומדת בקריטריונים המזכים מתן רישיון להחזקת כלי ירייה. כמה מהתושבים הביעו את זעמם וטענו כי ההחלטה פוגעת משמעותית בביטחונם האישי.

במכתב ששלח המשרד לביטחון פנים לתושבים, המחזיקים ברישיון נשק מתוקף תבחין "מגורים בישוב זכאי", נכתב: "על פי רישומינו אינך עומד יותר בתבחין המחייב. הריני להודיעך על התליית רישיונך. באם הנך עונה לאחד מהתבחינים המפורטים עליך להגיש בקשה חדשה לרישיון לכלי הירייה שברשותך תוך 30 יום מיום כתיבת מכתב זה ולצרף הוכחות התומכות בתבחין על בסיסו הנך מבקש להמשיך להחזיק בכלי הירייה".

"אם אינך עונה לאחד מהתבחינים עליך להפקיד מידית את הנשק במשטרת ישראל או למכור מידית את הנשק כחוק ולהמציא אסמכתא על כך לפקיד הרישוי", נכתב במכתב לתושבים. "בתום 30 יום ממועד מכתבנו זה במידה ולא תפעל כאמור לעיל, רישיונך יתבטל ותצא דרישה למשטרת ישראל לתפוס את כלי הירייה המוחזק על ידך ללא רישיון.  החזקת כלי ירייה ללא רישיון תקף הנה עבירה פלילית על כל המשתמע מכך".

בעקבות דרישת התושבים החליטו בחטיבת האבטחה של המשטרה לדון בהחלטה פעם נוספת. במסגרת הדיונים התקבלו טענות התושבים כי הרחובות המדוברים עומדים בקריטריון, ועל כן הוחלט שלא לבטל את הרישיונות. ההחלטה צפויה להימסר תושבים בימים הקרובים.

יו"ר העמותה לקידום תרבות הנשק בישראל, איציק צ'יפרוט, מסר בעקבות ההחלטה: "אנחנו נמשיך ונעמוד לצד התושבים שכבר הפקידו את נשקם ונמשיך לעמוד על הזכות להגנה עצמית של אזרחי ישראל. זהו יום חשוב ואני מודה לכל השותפים שלקחו חלק במאבק".

בסוף השבוע שיגר השר לביטחון פנים לשעבר, חבר הכנסת אמיר אוחנה, מכתב לשר עמר בר-לב ולמפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, בדרישה לבטל את ההחלטה. במכתב, שכותרתו "שלילת זכאותם של התושבים להגן על עצמם באמצעות רישיון לנשיאת כלי ירייה", כותב חבר הכנסת אוחנה כי בימים האחרונים פנו אליו מספר תושבים מראש העין, אשר קיבלו מכתב מהמשרד לביטחון הפנים, המורה להם להפקיד את כלי הנשק שהם מחזיקים ברישיון, בטענה כי הוחלט כי השכונה בה הם מתגוררים איננה מזכה עוד בהיתר לרישיון.

"מדובר בשכונות הצמודות לגדר הביטחון, שכידוע בשל הפרצות הרבות בה עוברים דרכה שב"חים על בסיסי יומי, וכבר אירעו בעבר התקפות פח"ע שביצעו שב"חים מסוג זה בראש העין", כתב אוחנה. "הדבר נכון בימים שבשגרה, אך נכון בבחינת קל וחומר בעת זו של מתיחות ביטחונית, בה ריבוי ההתרעות מדיר שינה מעיני כוחות הביטחון והאזרחים כאחד".

אוחנה הוסיף וכתב במכתבו, כי "המגמה הנדרשת בעת הזאת היא להרחיב את מעגל נושאי כלי הירייה ברישיון, מתוך תפיסה שאזרח שומר חוק הנושא כלי ירייה מהווה מכפיל כוח בידי רשויות הביטחון ביכולתו לסכל פיגוע כ'מגיב ראשון' הנוכח בעת פיגוע -- וראינו מקרים רבים כאלה לאורך השנים, וגם בשנה וחצי האחרונות. אם לא להרחיב - בוודאי שלא יכולה להיתפס כסבירה מדיניות של צמצום מעגל נושאי כלי הנשק על ידי ביטול היתרים שניתנו בעבר".

 

רישיון נשק ראש העין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}