כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
"להיכנע או למות"

אלפי חיילים רוסים מוקפים: אוקראינה משחררת את העיר המסופחת

צבא אוקראינה הודיע כי חייליו כיתרו כמה אלפי חיילים רוסים כשהחלה להיכנס לעיר לימאן הסמוכה ללוהנסק אחד מארבעת השטחים שהנשיא פוטין סיפח יום קודם לכן למרות הגינוי של המערב. משרד ההגנה הרוסי אישר כי כוחותיו נסוגו מהעיר

אלפי חיילים רוסים מוקפים: אוקראינה משחררת את העיר המסופחת
החיילים מניפים את הדגל האוקראיני צילום: צילום מסך

נשיא רוסיה פוטין ערך ביום שישי טקס מפואר בקרמלין כדי לחגוג את סיפוחם של ארבעה שטחים באוקראינה שבשליטת צבאו. אך הצהרות לחוד ומעשים לחוד, אלפי חיילים רוסים 'הוקפו' כאשר כוחותיה של אוקראינה נכנסו לעיר לימאן המסופחת.

כזכור פוטין אמר ביום שישי, "אני רוצה לומר זאת למשטר קייב ולאדוניו במערב: אנשים החיים בלוהנסק, דונייצק, חרסון וזפוריז'יה הופכים לאזרחים שלנו לנצח", אמר פוטין. אך בשבת החלו כוחות אוקראינים להיכנס לעיר המפתח לימאן בדונייצק ממחוז לוהנסק, הרוסים תקפו את העיר במשך שבועות עד שכבשו אותה, ובכמה שעות אוקראינה כבשה זאת חזרה.

החיילים מניפים את הדגל האוקראיני
"כוחות תקיפה אוויריים אוקראינים נכנסים ללימאן, אזור דונייצק", נמסר ממשרד ההגנה האוקראיני בטוויטר, שפרסם סרטון של חיילים אוחזים בדגל אוקראיני ליד שלט עם שם העיר.

צבא אוקראינה הודיע היום כי הוא "הקיף" חיילים רוסים ליד העיר המזרחית, והעריך שהם כ-5,000 חיילים. מושל אזור לוהנסק סרגיי גאידי, אמר שלחיילים המוקפים יש שלוש אפשרויות: "לנסות לפרוץ, כולם למות ביחד, או להיכנע".

ראש מחוז דונייצק שנתמך על ידי הקרמלין ומתפקד כבובה של פוטין, אמר ביום שישי כי החיילים הרוסיים ובני בריתם נאחזים בלימאן ב"כוחם האחרון".

דובר הצבא האוקראיני מסר כי כוחות נכנסו לעיר לימאן, ומקיפים אלפי חיילים רוסים. משרד ההגנה הרוסי אישר כי כוחותיו נסוגו מהעיר.

לוהנסק דונייצק מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין סיפוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד