י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
חוסר התחשבות

מישיגן: היעדרות תלמידים ביום כיפור עלולה לעלות בתקציב

בית ספר במדינת מישיגן יפסיד כסף בגין יום ספירת תלמידים במדינה שחל ביום כיפור הקרוב - החמישי באוקטובר |  "יום ספירת התלמידים" הוא היום בשנה שבו מספר התלמידים הלומדים בבית הספר קובע כמה אותו מחוז יקבל מכספי המדינה בשנה שלאחר מכן. השנה התלמידים היהודים יחסרו

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

היום הקדוש ביותר בלוח השנה היהודי לא יכול היה להגיע בזמן גרוע יותר עבור בתי הספר הציבוריים במישיגן השנה. יום הכיפורים חל ב-5 באוקטובר השנה, והוא גם "יום ספירת התלמידים" של מדינת מישיגן. היום היחיד בשנה שבו מספר התלמידים הנוכחים בבית הספר קובע כמה אותו מחוז יקבל מכספי המדינה בשנה שלאחר מכן.

לפי החוק של מישיגן, יום הספירה הוא ביום רביעי הראשון של אוקטובר, והמפקחים בדרך כלל עושים מאמצים רבים כדי לפתות תלמידים להשתתף. המחוזות שידלו את התלמידים להשתתף בימים באמצעות הגרלות, כרטיסים למשחקי כדורסל וטיולים בגן חיות. מה שעוזר להם להבטיח לפחות 9,150 דולר במימון המדינה לכל תלמיד.

חלק ממחוזות בתי הספר הממלכתיים במדינה בהם לומדים תלמידים יהודים רבים סוגרים את בתי הספר שלהם ליום כיפור, ומאפשרים להם להגיש בקשה לפטור מלהגיע כדי להזיז את ימי הספירה שלהם. חמישה מחוזות עשו זאת השנה. חוק המדינה מאפשר לאותם מחוזות להגיש בקשה להזיז ליום אחר, ומחלקת החינוך של מישיגן העניקה לחמישה מהם תאריך אחר, מה שמאפשר לאותם מחוזות להשתמש ביום חמישי ה-6 באוקטובר בתור יום הספירה. אבל מחוזות אחרים עם מספר משמעותי של יהודים נשארים פתוחים.

המפקחת של מחוז אחד שמקיים שיעורים ב-5 באוקטובר, ג'ניס סוויפט מבתי הספר הציבוריים, אמרה לתקשורת המקומית שהיא רוצה להיות להעביר את יום הספירה של המחוז שלה ליום הבא. לדבריה, המחוז אינו קובע מבחנים גדולים, מבחנים, ספורט או אירועים אחרים ליום כיפור, בעצת קבוצה של אנשי דת בקהילה. אבל עוזר המפקח של מישיגן, קייל גראנט, אמר שהחוק במישיגן לא מאפשר לבתי ספר ביום הספירה להגיש בקשה לוויתור.

מחוזות אלה יכולים לספור תלמידים חסרים אם היעדרותם הגיונית ואם הם חוזרים לבית הספר תוך 30 יום ומשתתפים בכל השיעורים המתוכננים. היעדרות בגין דת נחשבת כהגיונית.

"זה מועיל אבל זה לא הוגן", אמרה ג'ניס סוויפט, מפקחת של בתי הספר הציבוריים שיתקיים ביום כיפור. היא רוצה את אותה גמישות כמו מחוזות אחרים, ולהעביר את יום הספירה למועד שאינו חג דתי. "קיום יום לימודים בחג דתי מתנגש עם הערך המרכזי של המחוז, של כיבוד דתות שונות" אמרה סוויפט.

"זהו יום חשוב מאוד לקהילה היהודית ויום הספירה מרגיש חוסר כבוד", אמר המפקח גראנט. "אנחנו מבינים ומעריכים את החששות האלה, אבל אין לנו את היכולת להעניק ויתור בגלל האופן שבו החוק בנוי כרגע".

סיאטל בתי ספר תקצוב בתי ספר תלמידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}