כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"מזכיר את ראשית האינתיפאדה"

פנינו להסלמה? הכתב הבכיר מעריך "צה"ל נמצא במלכוד"

הכתב לענייני ערבים של 'חדשות 12' אוהד חמו התייחס ב-103FM  למתיחות הביטחונית ביהודה ושומרון ופעולות צה"ל באזור. לדבריו, צה"ל נמצא במלכוד: "כשאתה נכנס, אתה 'מנער את השמיכה' ונופלים דברים שלאו דווקא היו מתעוררים, אלמלא היית עושה זאת"

פנינו להסלמה? הכתב הבכיר מעריך "צה"ל נמצא במלכוד"
אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

ברקע המתיחות הביטחונית והפיגועים האחרונים ביהודה ושומרון ופעולות צה"ל באזור התארח היום (שישי) אוהד חמו, הכתב לענייני ערבים של 'חדשות 12', בתכניתו של ניסים משעל ב-103FM ואמר: "יש סוג של מלכוד מסוים שהצבא נמצא בו", מאחר וכאשר צה"ל נכנס לכפרים לבצע מעצרים לפעמים הוא מגלה בעיות שלא היו קודם. "כשאתה נכנס, אתה 'מנער את השמיכה' ונופלים דברים שלאו דווקא היו מתעוררים, אלמלא היית עושה זאת" אמר חמו.

 בפתח הדברים ביקש חמו להזכיר שבכל הנוגע לאזור ג'נין אנחנו עומדים בפני מדרון חלקלק ובזווית חדה. "יש לזה כל מיני סיבות עומק כמו הפסקת התאום הביטחוני בין ישראל לרשות הפלסטינית לפני שנתיים. מאותו הרגע ישראל מונעת מהרשות הפלסטינית  להעביר כוחות. ג'נין זה הלב שהכל מתפתח בו. יש שם משהו שמזכיר את ראשית האינתיפאדה השנייה. הם רוכשים נשקים, קונים אנשים, ועם הדבר הזה אנחנו מגיעים".

"צה"ל עושה מאמץ מבצעי באזור. זה לא מרתיע אותם?", שאל משעל. חמו האזין לשאלתו ברוב קשב וביקש להדגיש כי כאן נשאלת השאלה לגביי המדיניות שלנו. לדבריו, אין באמת רשות פלסטינית באותם המקומות, וכתוצאה מזה נוצר ואקום, ואיים של חוסר משילות, אנרכיה, וטרור. "צריך לפעול שם כי טרור יוצא משם, אבל אין באמת תשתיות לנקות. זו לא אינתיפאדה שנייה, זה לא הסיפור כאן. האויב הוא חמקמק, ולפעמים הוא לא יודע שהוא אויב עד הוא קם בבוקר ועושה פיגוע".

"יש סוג של מלכוד מסוים שהצבא נמצא בו" אמר, ופירט: "כשאתה נכנס, אתה 'מנער את השמיכה' ונופלים דברים שלאו דווקא היו מתעוררים, אלמלא היית עושה זאת"

עוד אמר: "הסיפור הגדול זה הרשות הפלסטינית, העובדה שהיא לקחה צעד אחד אחורה במודע. יש לה את היכולת, אבל אין לה רצון או מוטיבציה. הנקודה היא שהם אומרים מבחינתם שהם לא ירצו להיות השכפ"צ של ישראל".

 

המצב הביטחוני הסלמה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד