ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
משבר החינוך המיוחד

ההורה זעק לעבר השרה: "אתם לא עונים לטלפונים"

זעם בקרב הורים לילדים מיוחדים, לאחר שמשרד החינוך קיצץ סיוע להורים, ההורים זועמים וטוענים כי הם מתמוטטים. אבא לילד מיוחד ל'בחדרי' :"אף אחד לא עוזר לנו, אנשים לא יודעים מה זה להיות עם ילד אוטיסט"

ההורה זעק לעבר השרה: "אתם לא עונים לטלפונים"
אחד ההורים זועק בכאב לעבר השרה צילום: באדיבות המצלם

בתחילת השנה החליטו במשרד החינוך לגזור גזירות רק על החינוך המיוחד ובפרט בגני הגיל הרך לילדים על הרצף האוטיסטי "גנים תקשורתיים", הגזירה הראשונה במקום לסיים ב-16:45, מסיימים בשעה 15:00.

את ההחלטה הזאת קיבלו ההורים ימים ספורים ערב תחילת שנת הלימודים ולא היתה בידיהם היכולת להיערך לכך מראש. מאות הורים עומדים להיפגע בעבודה שלהם כי הם צריכים לצאת בשעה 14:00 מהעבודה, המשפחות מרוסקות כלכלית ובמצב נפשי קשה מאוד, הרבה עומדות בפני בחירה בלתי אפשרית בין מימון טיפול רפואי לילד שזקוק לך לבין קניית אוכל הביתה.

אחד ההורים מספר כי "מפחיד מה עובר על המשפחות, זה לא משפחות עם ילד שיכול לבוא לבד הביתה, חייבים להביא אותו ולהיות איתו, אלו ילדים שברובם הגדול נכים 100% (חלקם אף יותר) שמחצית מהנכות בגין "עילת השגחה". זה אבסורד, משפחות מתמוטטות, אנשים מרוסקים".

הורים נוספים סיפרו כי "פנינו למי שאפשר, ניסינו הידברות וזה לא עזר. חתכו לנו סייעות, חתכו לנו מטפלים פרא רפואיים ועוד זכויות נוספות המגיעות לנו על פי חוק, אין לאף אחד תשובות, הרשות זורקת את האחריות על משרד החינוך ומשרד החינוך זורק את האחריות על הרשות".

אחת האמהות בכתה ל'בחדרי חרדים' ואמרה כי "כולם עסוקים בבחירות, אף אחד לא עוזר לנו, אנשים לא יודעים מה זה להיות עם ילד אוטיסט, הם ילדים מורכבים, אין לנו טיפול רגשי בשבילם, בחינוך הרגיל לא פגעו, רק פגעו בילדים נכים ואוטיסטים באוכלוסייה הכי מוחלשת של החינוך המיוחד, אם אנחנו נתמוטט לא יהיה מי שיטפל בהם, כבר עכשיו אנחנו לא ישנים בלילות ועל כדורי הרגעה".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון היתה ביום רביעי בכנס בחירות בפתח תקווה, אחד ההורים זעק לעברה בכאב, "הציבור לא יכול לעמוד בגזירות, אתם לא עונים לטלפונים, את הגעת מלמטה, את מתייפייפת, אתם פוגעים בחלשים, פוגעים בחסרי ישע, פגעתם במשפחות קשות, פוגעים במאות ילדים, אתם לא יודעים מה זה ילדים אוטיסטים, אנחנו שקופים, אנחנו חלשים".

מטעם משרד החינוך נמסר: "ההחלטה על קיצור היום היא של הרשות המקומית, ומתקיימת רק ברשויות שבהן אין כח אדם, והברירה היא בין לא לפתוח, בכלל מסגרת לבין קיצור היום. זה כמובן לא גורף ואין מדובר בהנחיה, אלא באישור לרשויות שפונות בנושא והוכח מעל כל ספק שעשו כל מה שאפשר לגיוס כח אדם אך ללא הצלחה".

"מבינים את הכאב והתחושה של ההורים ואנו עושים כעל יכולתנו לסייע לרשויות בפתרונות בהתחשב במצוקת כח האדם האדירה במערכת החינוך. ושוב, מדובר בהחלטה של הרשות המקומית בשל העדר כח אדם, מקווה שעם השינויים שאנו מקדמים נצליח להביא כח אדם חדש ולייצב את המערכת בשנים הבאות".

משרד החינוך ילדים מיוחדים ילדים עם צרכים מיוחדים פגיעה בילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד