ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
לפיד הגיב ופעל מהר

ב'יש עתיד' כינו את 'הליכוד' "מפלגה ספרדית" ועוררו סערה

במודעה בשפה הרוסית מטעם מפלגת יש עתיד' שיועדה למצביעים מהמגזר הרוסי נכתב כי הליכוד הינה מפלגה של ספרדים. בליכוד תקפו ואמרו כי "לגזענות אין גבולות". ב'יש עתיד' פעלו מהר והסירו את המודעה "הדברים נכתבו ללא אישור או ידיעה של המפלגה" | לפיד עצמו טען כי האחראי לכך פוטר ותקף את הליכוד ונתניהו שחגגו על כך

ב'יש עתיד' כינו את 'הליכוד' "מפלגה ספרדית" ועוררו סערה
ראש הממשלה יאיר לפיד בהשקת קמפיין יש עתיד צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

'יש עתיד' פרסמה באתר שלה מודעה בשפה הרוסית שפונה למצביעים מקרב עולי ברית המועצות, שבה כינתה את יריבתה מפלגת הליכוד "ספרדית סקטוריאלית". בעקבות הדברים במפלגתו של ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד הסירו את המודעה לאלתר.

"המפלגה הגדולה בישראל", נכתב בפרסום, "לא מייצגת יותר את האינטרסים של כלל הציבור, היא ויתרה על האידיאולוגיה שלה ונשארה מפלגה ספרדית סקטוריאלית".

בליכוד זעמו ותקפו ברשתות החברתיות: "יאיר לפיד קורא היום ברוסית שלא להצביע לליכוד כי זו 'מפלגה של ספרדים'. לגזענות של לפיד אין גבולות. הליכוד היא המפלגה של כל עם ישראל ואנחנו גאים בכך!".

מ'יש עתיד' נמסר בתגובה כי "הנכתב באתר נעשה על ידי עורך חיצוני ללא ידיעה או אישור של יש עתיד, ובוודאי שאינו משקף את ערכי המפלגה ולא את דרכה. לפיכך, זה נמחק לאלתר ונבדקו גם כל יתר התכנים".

יו"ר 'יש עתיד' ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד התפאר בכך שטיפל בעניין מהר וכתב בדף הפייסבוק שלו: "איך מגיבים ביש עתיד לגזענות? מהר, בלי היסוס, בכל הכוח".

עוד כתב לפיד: "באתר ברוסית של יש עתיד נכתב היום ש"הליכוד זו מפלגה ספרדית." לפני שעתיים הוריתי להוריד מהרשתות את כל החומר ברוסית של קמפיין יש עתיד ולפטר בו במקום את מי שכתב את זה. אצלנו לא יהיו גילויי גזענות משום סוג, וכלפי אף אחד. מי שיגיד או יכתוב משהו גזעני יעוף מיש עתיד באותו יום".

לדבריו, "נתניהו כמובן מיד החל לחגוג על המשפט הזה, מפני שהוא לעולם לא יחמיץ הזדמנות להסית ולסכסך. הוא יודע כמובן שאיש מאתנו לא ראה את זה קודם, הוא יודע שהעפנו את האתר כולו מהרשת, אבל מה אכפת לו. העיקר שיש לו עוד הזדמנות לגרום לחברה הישראלית לשקוע לביצת השנאה".

"המשפט שנמחק אינו רק גזעני, הוא גם לא נכון. בצמרת יש עתיד יש הרבה יותר ספרדים מאשר בליכוד. כשהייתי במרוקו עם השר מאיר כהן, שהוא יליד העיר מוגדור, הוא הסב את תשומת ליבי לכך שאני האשכנזי היחיד בחמישיה הראשונה של המפלגה. עד לאותו רגע איש מאתנו לא שם לב לכך. מעציב אותי שאני צריך בכלל לציין את זה".

"במדינת ישראל היתה במשך שנים אפליה כלפי מזרחים. מי שמכחיש את זה טומן את ראשו בחול. האפליה הזו יצרה פערים בשכר ובהזדמנויות שאנחנו צריכים להתמודד איתם. לא להסתיר אותם, לא לטעון "שזה היה פעם", אלא ללכת לתקן. לתת הזדמנויות חדשות בפריפריה, לשפר את החינוך, לקום כל בוקר מחדש נחושים לצמצם את הפערים החברתיים. זה מה שיש עתיד עושה. זו דרכנו". כך יאיר לפיד בפייסבוק.

יש עתיד יאיר לפיד גזענות ספרדית בחירות לכנסת ה-25 מפלגת הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד