כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
השאירה תעלומה בלכתה

נעול בכספת עד 2085: המכתב הסודי של המלכה אליזבת

המלכה אליזבת השנייה שהלכה לעולמה ביום חמישי האחרון, כתבה מכתב סודי ביותר לתושבי סידני, אוסטרליה, והוא ייפתח רק בשנת 2085. חברה מלזית חתמה על חוזה שכירות ל-99 שנים עד 2085 - באותה שנה שהמכתב של המלכה אמור להתפרסם

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

מלכת אנגליה המנוחה, שמתה ביום חמישי האחרון בגיל 96, כתבה מכתב ב-1986 לתושבי סידני - אוסטרליה בחגיגות שיקום בניין המלכה ויקטוריה בעיר באותה שנה. המכתב הסודי של המלכה אליזבת נעול בכספת עד 2085. הבניין, שנבנה במקור בשנת 1898 ונקרא על שם סבתא רבא של המלכה, ויקטוריה, הוא אחד המבנים המפורסמים ביותר של סידני, הממוקם בלב מרכז העיר.

המכתב החתום על ידי המלכה מלווה בהנחיות לראש העיר סידני דאז. "ביום מתאים שייבחר על ידך בשנת 2085 לספירה, האם תוכל בבקשה לפתוח את המעטפה הזו ולהעביר לאזרחי סידני את המסר שלי אליהם", כתבה אליזבת השנייה.

ה'ניו יורק פוסט' שדווח על כך מציין, כי תוכן מכתבה של המלכה אינו ברור, אך ככל הנראה נכתבו בו דברי תודה לתושבי סידני על ההצלה והשיפוץ של הבניין ההיסטורי, לאחר שכמעט נהרס כדי לפנות מקום לחניון. עוד ב-1986, חברה מלזית חתמה על חוזה שכירות ל-99 שנים על הבניין, והחוזה שלה עד 2085 - באותה שנה שהמכתב של המלכה אמור להיפתח ולהתפרסם.

המכתב מאוחסן כעת בתוך כספת הממוקמת בראש בניין המלכה ויקטוריה. אוסטרליה היא מדינה של חבר העמים הבריטי, והמלכה אליזבת השנייה שימשה כראש המדינה של אוסטרליה במשך 70 שנה. היא נסעה 16 פעמים לאוסטרליה במהלך שלטונה, היא ביקרה בפעם האחרונה ב-2011.

גופת המלוכה תוטס מסקוטלנד ללונדון היום בערב (שלישי), הלווייתה תתקיים ביום שני, 19 בספטמבר. מותה הכניס את בריטניה לתקופת אבל ממושכת, כאשר מאות אלפי אנשים חולקים לה כבוד בבירה הבריטית, והשאירו אלפי פרחים מחוץ לשערי ארמון בקינגהאם. בנה הבכור ויורשו של המלכה המלך החדש צ'ארלס השלישי כבר עלה לכס המלכות, אם כי טקס ההכתרה הרשמי שלו יתקיים בעוד מספר חודשים.

מלכת אנגליה המלכה אליזבת סידני אוסטרליה מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד