כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"העזרה לא תיפסק"

השר לרבה של קייב: "בריטניה מאוחדת מתמיד למען אוקראינה"

בעוד הצבא האוקראיני נוחל הישגים בשטח, התגייס רבה של קייב הרב יונתן מרקוביץ' למאמץ להגברת הסיוע ההומניטרי לאזרחי אוקראינה. בסדרת פגישות בלונדון, נועד הרב מרקוביץ' עם השר הבריטי הממונה על העניינים ההומניטריים וכן עם הרב אפרים מירוויס רבה הראשי של בריטניה

השר לרבה של קייב: "בריטניה מאוחדת מתמיד למען אוקראינה"
הרב יונתן מרקוביץ' עם הלורד טאריק אחמד צילום: באדיבות המצלם

המלחמה באוקראינה שנמשכת כבר למעלה מחצי שנה, כמעט שלא מעסיקה את התקשורת העולמית. אך התמיכה העקבית של הבריטים במדיניות אוקראינה ובאזרחיה נמשכת. כשברקע שיחת הטלפון של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי עם ראש ממשלת בריטניה החדשה ליז טראס, נערכה בשבוע שעבר בלונדון, פגישה מיוחדת בין השר הבריטי טאריק אחמד לבין רבה של קייב הרב יונתן מרקוביץ'.

הפגישה בין הלורד טאריק אחמד שמשמש בתפקיד השר לעניינים הומניטריים והאחראי על הקשר בין בריטניה לאו"ם והרב מרקוביץ', עסקה במצב הקהילות היהודיות באוקראינה, ביחסים עם קהילות דתיות אחרות ובחשיבות הפעילות הדתית והמשך התמיכה הגורפת והספקת הסיוע ההומניטרי לאזרחי אוקראינה שנמצאים תחת מתקפה רוסית מזה למעלה מחצי שנה.

הרב מרקוביץ' הודה בשם אזרחי אוקראינה והקהילה היהודית על התמיכה הבריטית, וביקש את המשך העזרה ההומניטרית הבריטית לאזרחים והפליטים הרבים באוקראינה. בדבריו, שיתף הרב מרקוביץ', בפעילות הקהילה היהודית ואת הסיוע במזון ואש"ל לתושבים בקייב ובערים נוספות ברחבי אוקראינה וההתמקדות בסיוע למיליוני הפליטים.

השיחה עסקה רבות בשלומם של אזרחי אוקראינה, מצב הרוח הלאומי במדינה המופגזת ובדרכים נוספות לעזור לשקם את ההרס הרב של חיים ורכוש באוקראינה. הלורד אחמד ציין כי עד כה תמכה בריטניה בסך של עשרות מיליוני פאונד בפעילות ההומניטרית באוקראינה, והתחייב כי העזרה לא תיפסק. "בריטניה מאוחדת מתמיד למען אוקראינה", אמר השר לרבה של קייב, אך הוסיף כי לרבנים ולראשי הקהילות הדתיות יש תפקיד חשוב בקיום הפעילות הרוחנית שמספקת תמיכה מורלית לאזרחים.

הרב מרקוביץ' הודה לשר ולממשלת בריטניה על העמידה האיתנה לצידם של הקהילה היהודית ואזרחי אוקראינה כולה ואמר כי "כאשר עסוקים בהפצת אור ועשיית טוב עם האחר, הרוע נדחק ומאבד את הכוח שלו לפגוע בחוסן הנפשי. זהו סוד העוצמה של הפעילות שלנו בקהילה היהודית בסיוע עקבי לכלל האזרחים באוקראינה".

בהמשך לפגישה זו, נועד הרב מרקוביץ' עם הרב אפרים מירוויס רבה הראשי של בריטניה. הרב מירוויס, קיבל את הרב מרקוביץ' בחמימות רבה והביע התעניינות במצב היהודים שנותרו באוקראינה ובמצבם של הפליטים היהודים שמצאו מקלט זמני ברחבי העולם.

הרב יונתן מרקוביץ' עם הרב הראשי אפרים מירוויס

רבה של קייב שיתף את הרב מירוויס בפגישה עם השר הלורד טאריק אחמד, ועל ההתחייבות שלו להמשך תמיכה באזרחי אוקראינה. הרב מירוויס חיזק את הרב מרקוביץ' על בחירתו להישאר לצד קהילתו בקייב גם בימים קשים אלה, וציין כי תפקיד הרבנים הוא לחזק כל אחד ואחד מבני הקהילה בכל התחומים בהם הוא צריך עזרה. "דווקא בזמנים קשים, בולט הצורך במנהיגות רוחנית בשיעור קומה, שיודע לאחד את חלקי העם ולספק תמיכה מורלית לחברי הקהילה והסובבים אותה".

מלחמת אוקראינה רוסיה בריטניה הרב מרקוביץ הרב אפרים מירוויס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד