כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
מקור אנרגיה עתידי

הסינים לוטשים עיניים לחומר הנדיר שנמצא על הירח

סין מתכננת לבקר בירח לפחות שלוש פעמים נוספות בעשור הקרוב | הדחיפות להגיע לכוכב נובעת כתוצאה מגילוי מינרל ירחי חדש שהתגלה על ידי הגשושית בדצמבר 2020

הסינים לוטשים עיניים לחומר הנדיר שנמצא על הירח
חללית צילום: pixabay

סוכנות החלל הלאומית של סין, המקבילה לנאס"א, קיבלה אישור לשלוח שלושה כלי טיס בלתי מאוישים לירח כחלק מתוכנית הירח של צ'אנג-אה 5 (גשושית סינית לחקר הירח) כך דיווחה עדי זריפי ב"חדשות 12".

ע"פ הפרסום במגזין בלומברג, סין מתכננת לבקר בירח לפחות שלוש פעמים נוספות בעשור הקרוב, הדחיפות להגיע לכוכב נובעת כתוצאה מגילוי מינרל ירחי חדש שהתגלה על ידי הגשושית בדצמבר 2020.

המינרל נקרא Changesite-(Y), והוא התגלה על ידי מכון המחקר של בייג'ינג לגיאולוגיה של האורניום והן הגיעו בעזרת דגימות שנאספו במהלך משימת האיסוף בירח. לפי בלומברג, הוא מכיל את האיזוטופ הליום-3, שהוערך כמקור האנרגיה העתידי.

בסוכנות החלל האירופית הסבירו: "חושבים שהאיזוטופ הזה יכול לספק אנרגיה גרעינית בטוחה יותר בכור היתוך, מכיוון שהוא אינו רדיואקטיבי ולא יפיק תוצרי פסולת מסוכנים".

משמעות הדבר - האנרגיה הגרעינית שתהיה בת קיימא יותר בטווח הארוך. על פי הערכות המומחים, כ-40 טון של הליום-3 מספיקים על מנת לייצר חשמל עבור ארצות הברית כולה למשך שנה.

 

כוכב ירח מינרל גרעין סין חלל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד