כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
'אצבעות הנקניק'

הצופים תהו: מדוע ידיו של המלך צ'ארלס נפוחות

תמונה בהן נראות כפות ידיו ואצבעותיו של המלך נפוחות העלו תהיה בנוגע למצב בריאותו. רופא מסביר כי ייתכן והמלך החדש סובל מבצקת מזקנה, או אפילו מדלקת פרקים. האם זה צריך להדאיג את הציבור?

הצופים תהו: מדוע ידיו של המלך צ'ארלס נפוחות
המלך צ'ארלס השלישי צילום: The Royal family

רופא חשף את המצבים הבריאותיים האפשריים שמהם עשוי המלך צ'ארלס השלישי לסבול לאחר שבתמונות נראות אצבעותיו הנפוחות במיוחד. 

לאחר מות המלכה, תשומת הלב הופנתה ליורש שלה בן ה-73 וידיו האדומות והנפוחות, בעקבות תמונות שפורסמו ברשתות החברתיות. אצבעות נפוחות הן משהו שהמלך סובל ממנו במשך שנים, כשהמלך עצמו כינה אותן בצחוק 'אצבעות הנקניק' בשנת 2012 בזמן שערך סיבוב הופעות באוסטרליה לאחר טיסה ארוכה.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי רופא בריטי הסביר, שמצבים בריאותיים רבים יכולים להיות אחראים לנפיחות, כמו גם אגירת מים או ככל הנראה פשוט זקנה.

בצקת היא מצב שבו הגוף מתחיל לאגור נוזלים בגפיים, בדרך כלל ברגליים ובקרסוליים אבל גם באצבעות, מה שגורם להן להתנפח", אמר ד"ר גארת' ניי ל'דיילי סטאר'. עוד אמר, כי "כדי לראות אם זו הסיבה, לחיצה על האזור הנפוח למשך כ-15 שניות תגרום להרגשת דיכאון באזור". אנשים מבוגרים יכולים לפתח את ההפרעה אם הם יושבים לפרקי זמן ארוכים.

המלך צ'ארלס צולם עם ידיים ורגליים נפוחות פעמים רבות, לאחר תקופות ארוכות שבילה בטיסה או בנסיעות למדינות חמות. סיבה אפשרית נוספת ל'אצבעות הנקניק' היא דלקת פרקים.

"דלקת פרקים מצב שכיח נוסף לאנשים בשנות ה-60 ומעלה, לעתים קרובות זה משפיע על שלושה אזורים עיקריים ביד, האגודל או מפרקים באצבעות", אמר. "האצבעות נעשות בדרך כלל נוקשות, כואבות ונפוחות ולמרות שתרופות יכולות לעזור עם הכאב, הנפיחות יכולה להישאר".

סיבות אחרות יכולות להיות דיאטה עתירת מלח או תרופות ספציפיות כמו אלו המיועדות ליתר לחץ דם. ביום שישי הצביע רופא על המראה השברירי של המלכה כסימן לכך שהיא התקרבה לימים האחרונים לחייה.

ד"ר דב כהן-ג'ונס, המתגוררת בפרת', מערב אוסטרליה, אמרה כי תמונות של ידיה החבולות של המלכה אליזבת השנייה כשהתייצבה לצד ראש ממשלת בריטניה החדשה ליז טראס בטירת בלמורל בסקוטלנד ביום שלישי שעבר, היו אולי סימן לירידה בבריאות. "זה יכול לפעמים לגרום לאי ספיקת לב. אם זרימת הדם ההיקפית שלך כל כך גרועה, האיברים לא מקבלים אספקת דם טובה. זה יכול להיות סימן לכשל רב איברים".

חלק מהתסמינים הידועים כוללים כאב לסירוגין, שעלול להופיע כהתכווצויות או עייפות שרירים, 'קור' של חלק הגוף הפגוע, וחוסר תחושה. ידיה של המלכה המנוחה היו 'מנומרות', דבר המתרחש בדרך כלל כאשר הלב אינו מסוגל עוד לשאוב דם ביעילות.

המלכה אליזבת המלך צארלס אצבעות דלקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}