כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"עבר מלחמת לבנון"

לוחם חטיבת הנח"ל נהרג בקרבות באוקראינה

דימה פיאלקה, ישראלי ממוצא אוקראיני, נהרג במלחמה באזור לבוב - כך אישר משרד החוץ | בן דודו של ההרוג: "תמיד היה עוזר, הוא גם עבר פה את מלחמת לבנון, הוא שירת פה בארץ ונלחם כאן כחלק מחטיבת הנחל"

לוחם חטיבת הנח"ל נהרג בקרבות באוקראינה
המלחמה באוקראינה: אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה האוקראני

משרד החוץ אישר היום (שני) על הרוג ישראלי נוסף במלחמה בין רוסיה לאוקראינה: ההרוג הוא דימה פיאלקה, ישראלי ממוצא אוקראיני, בן 39 הותיר אחריו אמא ואחות, שתיהן נמצאות בישראל.

היקלי, חברו הטוב של דימה סיפר בראיון לניצן שפירא ב"n12": לדבריו, דימה נהרג "בשטח אפור" שלא ברור אם שייך לרוסיה ולאוקראינה, ולכן המשפחה מתקשה להחזיר ארצה את הגופה.

"דימה הוא בחור ציוני שעלה לארץ לבד לפני כעשור", סיפר היקלי, "מדובר היה בחור חייכן, חרוץ, בעל מוטיבציה גבוהה. כולם אהבו אותו. אני לא זוכר מקרה, לא בעבודה ולא בחיים, שהוא עשה בעיות. הוא מאוד אהב את ישראל. לא הופתעתי לשמוע שהוא התגייס לצבא ולחם בחזית - כי ככה הוא היה תמיד, נותן את כל כולו בלי לחשוב על עצמו".

בוריס, בן דודו של דימה, סיפר אף הוא ל-N12: "בשבת הודיעו לנו שהוא נהרג לפני יומיים. הוא יצא להילחם שם. זה היה באזור דונייצק, הוא היה גר בישראל וטס לאוקראינה לפני כמה שנים. דימה היה מאמן כדורגל והתחתן שם, יש לו שם שני ילדים ואישה. יש לו משפחה בישראל, אימא שלו ואח שלו עלו לארץ לפני שנתיים."

"הוא יהודי, כל היום הזה רק מתקשרים אליי שאספר עליו", המשיך בוריס. "זה בן אדם שאי אפשר להסביר. זה בנאדם שכל החיים היה רק שמח, היה עושה רק טוב לאנשים - גם שם הוא היה עושה שמח. הוא שלח סרטון מהמלחמה שהוא שר שם. תמיד היה עוזר, הוא גם עבר פה את מלחמת לבנון, הוא שירת פה בארץ ונלחם כאן כחלק מחטיבת הנחל".

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ישראלי יהודי הרוג חייל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד