ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
המחלוקת והפשרה

חשיפת 'בחדרי': המכתב שהצית עימות ב'אגודת ישראל' | מאחורי הקלעים

בעוד כלפי חוץ משדרים ב׳אגודת ישראל׳ חזית אחידה מול טענות ׳דגל התורה׳, בדיונים הפנימיים בתוך הסיעה החסידית הדעות  חלוקות • בעלזא מתנגדים לדון עם ׳דגל התורה׳ בעניין תוכנית החינוך, אך מנגד, השותפים דורשים למצוא פתרון שיבטיח ריצה מאוחדת | חשיפת ׳בחדרי חרדים׳

חשיפת 'בחדרי': המכתב שהצית עימות ב'אגודת ישראל' | מאחורי הקלעים
ועדת ה-8 צילום: באדיבות המצלם

ביום רביעי החולף שיגרו ב׳אגודת ישראל׳ מכתב ל׳דגל התורה׳ בו דרשו מהם לחזור לשולחן המו״מ, שם נכתב בין הייתר "במענה לכך שסיבת הדחייה הינה עקב נושאים חינוכיים, נבקש מכם, אנא תודיעו לנו באיזה דרך ואופן אתם מציעים שנושאים אלו יידונו".

כעת מתברר כי מאחורי הקלעים התנהלה מחלוקת פנימית בתוך הסיעה החסידית סביב הנוסח, מה שמלמד על חוסר גיבוי מוחלט שמקבלת בעלזא מהשותפים שלהם בתוך ׳אגודת ישראל׳ שחוששים על מקומם במקרה של פיצול.

׳בחדרי חרדים׳ חושף את הפרטים סביב המחלוקת. כך, תחילה אמרו באגודת ישראל כי על המכתב שנשלח לדגל התורה יחתמו כל ארבעת נציגי אגודת ישראל, יצחק גולדקנופף, מאיר פרוש, ישראל אייכלר ויעקב טסלר והוא ישלח לארבעת חברי דגל התורה משה גפני, אורי מקלב יעקב אשר ויצחק פינדרוס.

אלא כשהנוסח למכתב הונח על שולחן חברי הכנסת החסידיים החלה מחלוקת, נציג בעלזא ישראל אייכלר סירב לפסקה במכתב בו הציעו החסידים 'לקיים דיון בנושאים החינוכיים', לדבריו "מבחינת בעלזא אין פה על מה לדון". אייכלר הסביר כי תוכנית החינוך לא פתוחה למו״מ מאחר שהיא מגובה באישור רבו האדמו״ר מבעלזא, ופתיחת מו״מ תיחשב כזלזול ברבו.

בדיון שהחל בע"פ ונמשך למחרת בדיון וועדת השמונה נרשמה מחלוקת, כאשר שאר החברים סביב השולחן טענו כי יש לדון אף בנושא החינוך גם להגיע לסיכומים על ריצה מאוחדת, כאשר לבסוף הציע ח״כ מאיר פרוש הצעת פשרה, כי לא ארבעת חברי הכנסת יחתמו על המכתב אלא אנשי המו"מ, מאיר פרוש ומזכ״ל מטעם הסיעה מרכזית (גור) חנוך זייברט.

בתוך כך ל׳בחדרי חרדים׳ נודע כי באגודת ישראל נערכים טכנית לאפשרות של פיצול, בדיוני ועדת השמונה שהתכנסו באחרונה כבר דנו בדרכים של ההתמודדות, בעיקר בפן התקציבי, כאשר עלות התמודדות נפרדת נעמדת בכ-10 מילון שקל, כשכל זה מלווה בחשש כי אגודת ישראל לא תצליח לעבור את אחוז החסימה והמפלגה תישאר בחובות ענק.

בחירות לכנסת ה-25 דגל התורה אגודת ישראל בעלזא פיצול חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד