י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
התקבל במסדר כבוד

גנץ חתם על הסכם ביטחון עם יפן: "נמצאים בזמנים משמעותיים"

גנץ בחתימת הסכם ביטחון עם יפן: "הזדמנות לחזק את שיתופי הפעולה בפיתוח טכנולוגייה ולחזק את הביטחון עבור אזרחי שתי המדינות"

גנץ חתם על הסכם ביטחון עם יפן: "נמצאים בזמנים משמעותיים"
בני גנץ ביפן צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ חתם היום (שלישי) עם מקבילו היפני האמאדה יאסוקאזו על הסכם ביטחון עם יפן (Memorandum of Exchange).

גנץ התקבל בשעות הבוקר במסדר כבוד במשרד ההגנה היפני, קיים דיאלוג אסטרטגי ביחד עם חברי המשלחת, בסיומו נחתם הסכם ביטחון בין הצדדים שיאפשר את חיזוק הקשר ושיתופי הפעולה ההגנתיים, הצבאיים והאסטרטגים בין המדינות.

שר הביטחון גנץ ביפן | צילום: אלעד מלכה

ישראל ויפן מציינות השנה 70 שנות יחסים דיפלומטים, ומבקשות לחזק ולהעמיק את שיתוף הפעולה הביטחוני ביניהן.

בפתח המפגש הביע שר הביטחון גנץ את צערו ומסר תנחומים לעם היפני על ראש הממשלה לשעבר אבה שנרצח.

בהמשך, נפגש שר הביטחון גנץ גם עם שר החוץ היפני האיאשי יושימאסה (Hayashi Yoshimasa) זאת אחרי שאתמול נפגש שר הביטחון עם מזכיר הקבינט של יפן מאטסונו הירוקאזו (Matsuno Hirokazu - השר השני בחשיבותו ביפן אחרי ראש הממשלה), עם היועץ לביטחון לאומי של יפן אקיבה טאקאו (Akiba Takeo), ועם שגריר ארה"ב ביפן רם עמנואל.

מדברי שר הביטחון: "אנחנו נמצאים בזמנים משמעותיים של אתגרים והזדמנויות. המלחמה באוקראינה הוכיחה שכל מדינה צריכה שיהיו לה את היכולות להגן על עצמה, ושיש לחזק את הבריתות שלנו עם מדינות השואפות לשלום.

חזרתי מארה"ב, בעלת בריתנו המשותפת, שם דנתי עם בכירי הממשלה בנושא האיום הגרעיני של איראן ופעולותיה התוקפניות באזור. מול אלו – נדרש שיתוף פעולה בהובלה אמריקאית.

אני מבקש להודות לך שר ההגנה האמאדה, על תרומתה של יפן ליציבות המזרח התיכון, ועל ההזדמנות להיות פה היום ולקדם את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות ושני העמים שלנו למען האינטרסים המשותפים, ולמען יציבות העולם והאזור. אני בטוח ששיתוף הפעולה ביננו ישגשג ויעמיק".

משלחת שר הביטחון המלווה אותו בביקור ביפן כוללת את מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, ראש מטה שר הביטחון מעיין ישראלי, נספח ההגנה של ישראל ביפן אלון יהושוע, שגריר ישראל ביפן גלעד כהן והמזכיר הצבאי לשר הביטחון תא"ל יקי דולף.

בני גנץ יפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}