כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
חוסר רגישות

זעם בקרב היהודים: "ההשוואה בין המגיפה לשואה בלתי מתקבלת על הדעת"

קבוצות יהודיות מתחו ביקורת חריפה על נשיא ארגנטינה אלברטו פרננדס על כך שהשווה את מספר מקרי המוות ממגיפת הקורונה לשואה בפעם השנייה תוך שלושה חודשים. "אנחנו יודעים שהמגיפה הרגה בין שואה אחת לשתיים. זה המון אנשים"

זעם בקרב היהודים: "ההשוואה בין המגיפה לשואה בלתי מתקבלת על הדעת"
אלברטו פרננדס צילום: מתוך הפייסבוק שלו

קבוצות יהודיות תקפו בחריפות את נשיא ארגנטינה, אלברטו פרננדס, על כך שהשווה שוב ושוב את מספר מקרי המוות מנגיף הקורונה לשואה, את הדברים אמר בזמן שדיבר בסמינר גיוון והכלה עבור מדינות אמריקה הלטינית והקריביים. פרננדס אמר: "אנחנו עדיין לא יודעים כמה אנשים מתו במגיפה. האו"ם אומר שבין 6 מיליון ל-10 מיליון בני אדם מתו. אין לנו את המספר המדויק והמדויק. אבל בכל מקרה, אנחנו יודעים שהמגיפה הרגה בין שואה אחת לשתיים. זה המון אנשים".

ה-DAIA, ארגון הגג של הקהילות היהודיות בארגנטינה, הליגה נגד השמצה וארגון בני ברית הבינלאומי גינו את ההשוואה. "המגיפה וההשפעות ההרסניות שלה הושוו לטרגדיה הייחודית והבלתי ניתנת להשוואה שמשמעותה השואה", נאמר מטעם ארגון DAIA.

ארגון 'בני ברית אינטרנשיונל' כתב בציוץ כי ההשוואה בין המגיפה לשואה היא "פשוט בלתי מתקבלת על הדעת, ומגלה חוסר כבוד לקורבנות השואה, שום דבר לא משתווה לטרגדיה הייחודית הזו בהיסטוריה של האנושות".

בחודש מאי האחרון אמר הנשיא פרננדס לעיתונאי היהודי ארנסטו טננבאום "האנושות לא מודעת למה שהיא חוותה. אנו חיים במגפה, יותר מ-6 מיליון בני אדם מתו, כמעט אותו מספר של אנשים שלעולם לא נשכח שמתו בשואה".

ארגנטינה יהודים ארגנטינה נשיא ארגנטינה שואה מלחמת העולם השניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד