כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
בפעם השלישית

תלמיד הישיבה החשוד בתכנון פעולות טרור יישאר במעצר: "מתח את החוקר"

אליהו כהן, נינם של הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי זצ"ל, החשוד בתכנון פעולות נגד פלסטינים ואיומים כלפי חוקר משטרה יישאר במעצר עד מחר, כך קבע בית המשפט | עורך דינו אסף גונן: "ברור לכל בר דעת שלא מדובר בשום דבר שקרוב למטען נפץ או משהו מסוכן, אלא בדיבורי סרק"

תלמיד הישיבה החשוד בתכנון פעולות טרור יישאר במעצר: "מתח את החוקר"
אליהו כהן מובא לדיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית המשפט האריך היום (רביעי) בפעם השלישית את מעצרו של אליהו כהן, תלמיד הישיבה החשוד בהכנת אמצעי חבלה במטרה לפגוע בפלסטינים ובאיומים כלפי חוקר משטרה. למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בשבעה ימים, השופטת מיכל הירשפלד קבעה כי הוא יישאר במעצר עד מחר.

במהלך הדיון היום בבית המשפט טען פרקליטו של כהן, עו"ד אסף גונן מארגון 'חוננו', כי הצעיר "מתח את אותו חוקר וייתכן ששלח לאדם אחר שמכיר הודעה כזו או אחרת אבל שם זה נגמר". לדבריו, גם המשטרה לא יכולה להציג שום התפתחות בעניין האמצעים שנתפסו ברשותו. "ברור לכל כר דעת שלא מדובר בשום דבר שקרוב למטען נפץ או משהו מסוכן, אלא בדיבורי סרק".

תלמיד הישיבה החשוד בתכנון פעולות טרור: "המטען התפוצץ לי בידיים, השב"כ היו בהלם"

צעיר חרדי נעצר: אמצעי חבלה ואיומים על חוקר

כהן, נינם של הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי זצ"ל, סיפר כי בין היתר תכנן לפגוע בפלסטינים בכפר נעלין הסמוך למודיעין עילית. "יש מלא פעילי טרור שביום שישי שורפים צמיגים", אמר בראיון לעקיבא ווייס ב'כאן חדשות'. "התוכנית הייתה להרתיע פעילי טרור שעוסקים בטרור עממי וצה"ל לא מגיע אליהם". בראיון ציין כי פעל מתוך ידיעה שלשב"כ יש פחות דריסת רגל בעולם בישיבות. "השב"כ היו בהלם שבחורי ישיבה מתעסקים בדברים כאלו".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפני כחודש נעצר הצעיר בן ה-21 במסגרת הפרשה - אך שוחרר לביתו. הוא נעצר שוב לאחר שאיים על חוקר בימ"ר ש"י. לפי המשטרה מאז שחרורו הוא "לא חדל ממעשיו ומתוכניותיו ואף פעל להוציא הלכה למעשה את התוכניות". במהלך פשיטה של המשטרה על הישיבה במודיעין עילית שבה לומד הצעיר, נמצאו חלק מאמצעי החבלה שלפי החשד נועדו לביצוע המעשים.

ביום חמישי נעצר החשוד פעם נוספת, זאת לאחר ששיגר איומים לחוקר. בהודעות ששלח החשוד לחוקר המשטרה, הוא איים לפגוע בו והוסיף: "יש לי מטענים", ו"אמלכד את הישיבה".

"התכנון היה להקים מחתרת חרדית, זה לא לפנצ'ר עוד איזה צמיג בשייח ג'ראח", אמר לכאן חדשות "זו תוכנית סדורה ברמה של המחתרת. כל מטען היה עשוי סך הכול מאבקת שריפה, בקבוק גז ופרינגלס ריק. כל מטען עולה בערך 40 שקל. המטען הראשון שעשיתי התפוצץ לי בידיים כשזרקתי אותו מהחדר. התוכנית הייתה לחמש את הגבעות, לשים בכל אזור סוג של אמל"ח שיהיה קל לשחרר אם ירצו. לכן לא ערבבתי אף אחד מהגבעות, כולם היו חרדים, כי ידעתי שבישיבות יש לשב"כ הכי פחות דריסת רגל", הוסיף תלמיד הישיבה.

אליהו כהן איומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד