ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
נערכים לראש השנה

מעל 500 איש בציון: רקטות רוסיות ששוגרו לעבר אומן, יורטו. צפו

בעוד העיר אומן מתארגנת לקראת הגעתם של אלפי יהודים לראש השנה, מספר טילים שוגרו לעבר העיר ונפלו כ-25 קילומטרים מהציון. הטילים יורטו בהצלחה, ולא נגרם כל נזק לסביבת הציון. אנשי המקום אומרים כי הדרכים לציון בטוחות וכולם מוזמנים להגיע לשבות במקום לראש השנה

מעל 500 איש בציון: רקטות רוסיות ששוגרו לעבר אומן, יורטו. צפו
תינוקות של בית רבן מתפללים באומן צילום: שלומי אלישע

בעיר אומן כבר נמצאים מאות יהודים שהחליטו להקדים את הגעתם למקום לרגל ראש השנה הבעל"ט מחשש שהם לא יצליחו להגיע למקום, לאחר שבשנתיים האחרונות הם לא היו בציון בגלל נגיף הקורונה, והשנה בגלל המלחמה שוב עלה חשש שהם לא יצליחו להגיע, ולכן החליטו להקדים. הבוקר (שני) מספר רקטות שנורו על ידי הרוסים נפלו בעיר אומן במרחק של כעשרים וחמישה קילומטרים מהציון עצמו, הרקטות יורטו ולא נגרם נזק וזאת לראשונה מתחילת המלחמה.

יירוט הטילים - צילום ואשה פטרוב
מעל 500 איש שהו בציון של רבי נחמן מברסלב בתשעה באב, כשבכל זמן נתון ישנם מאות אנשים בציון, אין אפשרות עדיין להעריך כמה אנשים יישארו במקום לראש השנה כי מדובר בחופש הגדול, וחלקם חוזרים לארצם לתחילת שנת הלימודים, האנשים שנמצאים במקום הגיעו מהארץ, אירופה ומארה"ב.

עסקנים בעיר אומרים כי בגלל המלחמה הצפי כרגע הוא בסביבות 10 אלף איש שיגיעו לעיר אומן לראש השנה. לטענתם הדרכים לאומן בטוחות, "עד כה לא שמענו ולא ראינו על אירוע מסכן חיים בדרכים המובילות לאומן, אומן לא נמצאת באזורי החזית והדרכים אליה בטוחות" כך אומר לנו אחד העסקנים.

יירוט הטילים - צילום ואשה פטרוב
תושבים מקומיים לא יהודים הביעו תחושה טובה דווקא, "אנחנו מרגישים שאומן בטוחה יותר בגלל הנוכחות היהודית", אמר אחד מהם ל'בחדרי חרדים', "כי אלוקים עוזר ליהודים, אנחנו מרגישים מוגנים כאן, הרוסים לא יעזו לתקוף את הקהילה היהודית" אמר.

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק אמר בתגובה לירי: "הבוקר נורה טיל רוסי כמה קילומטרים ליד אומן, וגרם נזק משמעותי לתשתיות אזרחיות, אנו חוזרים על דאגותינו העמוקות בנוגע לביטחון קהל העולים לרגל השנה. אנו חוששים שפיגועים כאלה מצד רוסיה יקרו בחודש תשרי, שיגרמו, חלילה, להרוגים רבים בתוך הקהילה היהודית המבקרת באומן מרחבי העולם".

שלומי אלישע, סמנכ"ל ארגון הצלה אוקראינה, אומר ל'בחדרי חרדים': "אנו קשובים לרחשי השטח, נכון לעכשיו אנו מתארגנים כרגיל לקיבוץ ראש השנה, ושמים דגש על היערכות בצורה הבטוחה ביותר עקב המצב הביטחוני הרגיש במדינה, בסופו של דבר ההחלטה היא של ממשלת אוקראינה ואנו נכבד כל החלטה מצידם, צריך להרבות בתפילה שאוקראינה תנצח את המערכה והשקט והשלום ישובו למדינה".

אומן יירוט טילים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד