ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
לקראת הפסקת אש? | מתעדכן

מטח רקטות שוגר לעבר גוש דן: דיווחים על הרוגים בתקיפות צה"ל

הג'יהאד האסלאמי וישראל הגיעו להסכמות על הפסקת אש החל מ-20:00, אולם בפועל הירי נמשך | במקביל, הותר לפרסום כי לפיד וגנץ ביקרו היום בפיקוד דרום ובעוטף עזה | לפי צה"ל, מעל 900 רקטות שוגרו לישראל מאז תחילת המבצע, 165 מטרות הותקפו | כל העדכונים מכל הזירות

מטח רקטות שוגר לעבר גוש דן: דיווחים על הרוגים בתקיפות צה"ל
כיפת ברזל צילום: אבי רוקח, יונתן סינדל /Flash90

שלושה ימים לאחר שהחל - מבצע 'עלות השחר' מגיע ככל הנראה אל סיומו: מספר כלי תקשורת ערביים דיווחו בשעות אחרונות (ראשון) על התקדמות משמעותית במגעים להפסקת אש המתקיימים בתיווך מצרים. רשת אל ג'זירה דיווחה מפי גורמים פלסטינים בכירים כי הלחימה תסתיים הערב בשעה 20:00. בד בבד, ארגון הג'יהאד האסלאמי הגביר הערב את קצב הירי לעבר ישראל. אזעקות נשמעו בתל אביב, לוד, ראשון לציון וערים נוספות במרכז הארץ ובשפלה. מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט 3 רקטות שנורו מעזה. אזעקות נשמעו כל העת גם בעוטף עזה וערי הדרום.

גורמים רשמיים בישראל אמרו הערב כי המבצע מתקרב לסיומו. הפרטים האחרונים, בתיווך מצרים, נסגרים בשעה זו. דובר הג'יהאד האסלאמי אמר: "פועלים ברמות הגבוהות ביותר כדי להביא להפסקת אש בעזה". הוא הוסיף כי "במקרה שיבשילו מאמצי הפסקת האש - נודיע על כך לכל כלי התקשורת ונציג את עמדתנו". גורמים אחרים בארגון הכחישו בהמשך כי יש הסכמות לרגיעה.

עדכונים שוטפים >

21:04 - ראש הממשלה יאיר לפיד יכנס ב-21:45 הערכת מצב מצומצמת, בקריה בתל-אביב.

21:00 -  הוסרה ההנחיה לתושבי עוטף עזה לשהות במרחב מוגן.

20:58 - דיווח ברשת 'אל מיאדין': הצדדים הגיעו להסכם על הפסקת אש, הירי מעזה נמשך.

20:27 - דובר הג'יהאד האסלאמי: "לא מדברים על רגיעה, הלחימה נמשכת"

20:25 - הפצוע באשקלון: פלסטיני תושב חברון, מצבו קל עד בינוני

20:17 - דיווחים באשקלון: פצוע קל כתוצאה מפגיעה ישירה במפעל בעיר.

20:05 - הערכה בצה"ל: חמישה הרוגים בג'באליה - כתוצאה משיגור כושל. בין ההרוגים ילדים. בתקרית נוספת נהרגו שלושה אנשים - גם הם ככל הנראה מירי כושל.

20:00 - דיווח באל ג'זירה: עיכוב בהסכם הפסקת האש בין הפלסטינים לישראל. הסיבה כך מסבירים, היא דרישות הג'יהאד האסלאמי לספק ערובות מצריות לפני ההכרזה על הפסקת אש.

19:57 - שדרות: עדכון ראשוני על נפילת רקטה בחצר בית בשכונה בעיר. אין נפגעים בגוף אך נגרם נזק.

19:50 - צה"ל מדווח על רקטה שיורטה מעל נתב"ג. הכתב ניר דבורי מציין כי במערכת הביטחון נערכו לירי לנתב"ג בעקבות התרעה מוקדמת, ומסלול הטיסות שונה.

היירוט מעל נתב"ג

19:48 - משרד הבריאות בעזה: מספר ההרוגים ברצועה עלה ל-36. 311 נפצעו.

19:45 - מד"א על הירי גוש דן: לא התקבלו קריאות בקו החירום 101 על נפגעים כתוצאה מנפילת רקטות.

19:40 > אזעקות בתל אביב וערי גוש דן.

19:38 - על תושבי יישובי עוטף עזה להיכנס למרחב מוגן ולשהות בו עד להודעה חדשה.

19:36 - צה"ל: 935 רקטות שוגרו לישראל מאז תחילת המבצע, 165 מטרות גא"פ הותקפו.

19:34 - ירי ללא הפסקה: אזעקות באשקלון ושדרות.

19:33 - צה"ל תקף שני מוצבים צבאיים של ארגון הטרור גא"פ. בנוסף, כלי טיס מאוייש מרחוק תקף עמדה לשיגור פצצות מרגמה של ארגון הטרור. גא"פ.

19:22 - הירי נמשך: אזעקות ללא הפסקה בעוטף עזה ואשקלון.

19:20 - אחרי המטח הכבדים לעוטף עזה: הפלסטינים מדווחים על 5 הרוגים בתקיפת צה"ל.

18:27 - ראש הממשלה לפיד לראשי הרשויות בעוטף עזה: "המטרות הושגו- אין תועלת בהמשך המבצע".

17:45 - דובר הג'יהאד האסלאמי, מוסעב אל-ברים: "לא מתאים לדבר כרגע על רגיעה עם הכיבוש בעוד הילדים ברצועה ממשיכים לדמם".

17:35 - צה"ל: הותקפו והושמדו 11 עמדות שיגור רקטות של ארגון הטרור גא"פ. צה"ל ממשיך לתקוף מטרות טרור בשעה זו.

17:28- אזעקות בשדרות ועוטף עזה.

יירוטים בעוטף עזה/צילום: מאור לוי

מבצע 'עלות השחר' החל ביום שישי, עם חיסולו בסיכול ממוקד של תייסיר אל-ג'עברי, מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האסלאמי ברצועה. זאת לאחר שלושה ימים שתושבי עוטף עזה היו נתונים לאיום מיידי של ירי נ"ט. אתמול הודיע צה"ל כי הצליח לפגוע בכל הצמרת הצבאית של ארגון הג'יהאד האסלאמי, מאז שהחל מבצע 'עלות השחר' ביום שישי. לפי ראש אגף המודיעין, אלוף עודד בסיוק, "כל הצמרת הצבאית ברצועה סוכלה".


צילום: פלאש 90

אתמול חיסל צה"ל את בכיר הג'יהאד האסלאמי, ח'אלד מנסור, מפקד מרחב דרום ברצועת עזה. דרגתו של ח'אלד מנסור מקבילה לדרגת גנרל. הפעולה אושרה על ידי ראש המטה הכללי, שר הביטחון וראש הממשלה. בנוסף לכך, ככל הנראה סוכלו שני פעילים נוספים, ח'טאב עמאצי, מפקד חטיבת רפיח בג׳יהאד האיסלאמי וסגנו של ח'אלד מנסור וזיאד מדלל, חבר הנהגת הגא"פ ויד ימינו של מנסור אשר שהו עימו.

מוקדם יותר היום, לראשונה מאז שהחל המבצע, אזעקות נשמעו בהרי ירושלים ובאזור בית שמש. בהמשך שוגרו רקטות לעבר אשדוד וראשון לציון ואזורים נוספים בשפלה. הרקטות ששוגרו לעבר האזור יורטו ולא דווח על נזק או נפגעים. בתוך כך, רקטה פגעה פגיעה ישירה בבית במועצה האזורית אשכול. בני המשפחה שהו בממ"ד ולא נפגעו. רקטות נפלו גם באזור השפלה - אך לא גרמו לנפגעים. צה"ל הודיע כי הוא ממשיך לתקוף עמדות משגרי רקטות ברחבי רצועת עזה.

חלקי רקטה ביבנה/צילום: עיריית יבנה

משרד הבריאות בעזה מסר כי מספר ההרוגים ברצועה מאז שהחל המבצע עומד על 31, ו-275 נפצעו. בישראל מעריכים כי רבים מן הנפגעים - כתוצאה משיגורים כושלים שנפלו בשטח הרצועה.

בתוך כך, ראש הממשלה יאיר לפיד ביקר היום יחס עם שר הביטחון בעוטף עזה, בזמן ירי הרקטות. כך הותר לפרסום. תחילה סייר רה"מ לפיד בפיקוד הדרום, שם קיימו השניים הערכת מצב, בהשתתפות הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל, מפקד פיקוד הדרום האלוף אליעזר טולדנו, מנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ וגורמים נוספים.


צילום: פלאש 90

לאחר מכן, ביקרו ראש הממשלה ושר הביטחון במרכזי השליטה בפיקוד, ועקבו מקרוב אחר פעולות התקיפה שמבוצעות מגזרה זו. רה"מ ושר הביטחון שוחחו עם חיילים המשרתים במקום ועם מפקד מרכז השליטה.

מבצע עלות השחר עזה הג'יהאד האסלאמי הפסקת אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד