כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
אזעקות בהרי י-ם | מתעדכן

הג'יהאד האסלאמי אישר: בכיר הארגון חוסל; צה"ל השמיד מנהרה התקפית

ארגון הג'יהאד האסלאמי אישר הבוקר את חיסולו של בכיר הארגון, חאלד מנסור, במהלך תקיפת צה"ל ברפיח | אחרי לילה שקט - הבוקר חודש הירי לעוטף עזה, אזעקות נשמעו באזור ירושלים | צה"ל תקף הלילה מנהרה התקפית | מאז שהחל המבצע: 580 שיגורים, כ-140 מטרות הותקפו

הג'יהאד האסלאמי אישר: בכיר הארגון חוסל; צה"ל השמיד מנהרה התקפית
הנזק בעזה, יירוט רקטות צילום: פלאש 90

ארגון הג'יהאד האסלאמי אישר הבוקר (ראשון, צום ט' באב) כי חאלד מנסור, המשמש כמפקד הארגון בדרום הרצועה חוסל אתמול בתקיפת צה"ל. בד בבד, הארגון המשיך במהלך הלילה והבוקר לשגר רקטות לעבר שטח ישראל. אזעקות נשמעו בעוטף עזה, בהרי ירושלים ובאזור בית שמש, לא דווח על נזק או נפגעים. זאת, לאחר יממה של שיגורים לעבר שורה של ערים, גם באזור גוש דן והשפלה. גם צה"ל חידש הבוקר את תקיפותיו ברצועה. הפלסטינים דיווחו על מספר נפגעים. 

לפי צה"ל, כ-580 שיגורים זוהו מרצועת עזה לעבר ישראל מאז שהחל מבצע 'עלות השחר'. מערכת כיפת ברזל עומדת על 96% הצלחה מבחינת יירוט הרקטות. מאז יום שישי הותקפו  ע"י צה"ל כ-140 מטרות של הג'יהאד האסלאמי ברצועה.

בתוך כך,  צה"ל תקף הלילה מנהרה התקפית של ארגון הטרור הג'יהאד. לפי הודעת דובר צה"ל, בעקבות זיהוי מאמצים של ארגון הטרור לחפירת מנהרת טרור התקפית, מטוסי קרב תקפו הלילה את מנהרת טרור. "המנהרה נועדה לשמש כוחות התקפיים של ארגון הטרור. המנהרה לא חצתה לשטח ישראל", מסר דובר צה"ל.

עדכונים שוטפים>

13:00 - אזעקה נשמעה באשקלון

12:50 - הפלסטינים מדווחים על תקיפה ברצועה, במקביל - שיגורים נוספים לעוטף עזה

12:30 - אזעקה נשמעה בקיבוץ ניר עוז

12:20 - אזעקות נשמעו בכמה יישובים במועצה האזורית אשכול

12:00 - השר יועז הנדל בעוטף עזה: "אנחנו צריכים לקחת בחשבון שהמבצע ימשך עוד ימים נוספים. אם האויב ימשיך וינסה לפגוע בנו, נמשיך את המבצע הזה"

11:40 - מגעים עם מצרים להביא להפסקת אש הומניטארית, גורמים בישראל: מטרות המבצע הושגו

11:30 - המועצה אזורית אשכול: מאז חצות ועד לשעה זו בוצעו כ-60 שיגורים לעבר המועצה. 3 רקטות נפלו בתוך יישובים. אחת מהן נפלה סמוך לבית מגורים ולשמחתנו איש לא נפגע

11:20 - מטח לעבר אשקלון ויישובי הסביבה

11:10 - דובר חמאס: "לא נאפשר למצב להמשיך כפי שהוא"

11:00 - במשך כשעה > הסתיימה פגישת לפיד - נתניהו: "נותן גיבוי מלא לממשלה, לצה"ל, לכוחות הביטחון"

10:50 - סגן שר הביטחון אלון שוסטר בעיריית אשקלון: "יצאנו למבצע כדי לקעקע את 'כללי המשחק" שהג'יהאד האסלאמי ניסה לכפות על ישראל"

10:40 - ברקע המשך הירי והתקיפות: מצרים מפעילה מאמצים להביא להפסקת אש

10:30 - השר זאב אלקין, חבר הקבינט המדיני ביטחוני, לגלי צה"ל: "שקט ייענה בשקט. אבל, כל עוד הירי יימשך אנחנו לא נעצור ונמשיך את המבצע"

10:20 - הזרוע הצבאית של חמאס בהודעת תנחומים על חיסולו של חאלד מנסור, מפקד הג'יהאד האסלאמי בדרום הרצועה - בהודעה נמנע הארגון מלאיים על ישראל

10:10 - שיגורים נוספים לעוטף עזה

10:00 - ‏החלה פגישת העידכון בין רה"מ לפיד ליו"ר הליכוד נתניהו

9:50 - בפעם השנייה: הרוגה ופצועים במחנה הפליטים ג'באליה בעקבות ירי כושל מהרצועה

09:30 - גורמים בג'יהאד האסלאמי לאל-מיאדין: "לא נשתף פעולה עם מאמצי התיווך לפני הנקמה על החיסולים שביצעה ישראל"

09:20 - רקטה פגעה בבית באשכול. בני המשפחה שהו בממ"ד ולא נפגעו

פגיעת הרקטה באשכול\\צילום: ביטחון אשכול

09:15 - דיווחים בעזה: צה"ל תוקף מספר יעדים ברחבי הרצועה

09:10 - חיסול בכיר הג'יהאד | גנץ ולפיד: "הישג יוצא דופן. מי שיבקש לפגוע באזרחי ישראל -יפגע"

09:03 - מטחים כבדים לעוטף עזה, אזעקה נוספת באזור בית שמש

09:00 - צה"ל מעדכן: 97% הצלחה לכיפת ברזל, 585 רקטות שוגרו לשטח ישראל

08:50 - משרד הבריאות בעזה מעדכן כי מספר ההרוגים מאז שהחל מבצע עלות השחר עלה ל-29

08:40 - רקטה נפלה בשער מפעל באזור התעשייה בשדרות, אין נפגעים בגוף.

08:35 - הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי מקבלים אחריות על הירי לעבר ירושלים

08:18 - דיווח על מספר יירוטים בהרי ירושלים, פיצוצים נשמעו בבירה

08:13 - אזעקות נשמעו בהרי ירושלים ובאזור בית שמש

היירוטים מעל טלזסטון\\\\27א לחוק זכויות יוצרים

מאז שהחל מבצע "עלות השחר", כוחות מד"א שנמצאים בכוננות גבוהה העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים 28 בני אדם, בהם: 2 פצועים קל מרסיסים, 19 פצועים קל שנחבלו במהלך ריצה למרחב המוגן ו-7 שלקו בהתקף חרדה בהם אשה בת 74 שפונתה מורדמת ומונשמת לאסותא באשדוד. בנוסף צוותי מד"א טיפלו במספר נפגעים קל שנחבלו בדרך למרחב המוגן ולא נזקקו לפינוי לבית חולים ובמספר נפגעי חרדה שטופלו במקום.

אמש כונס הקבינט המדיני ביטחוני בקריה בתל אביב. במהלך הדיון דנו השרים בהמשך הלחימה מול הארגון הג'יהאד האסלאמי. בישראל אמנם לא מעוניינים בהמשך המבצע, אך מסרבים בכל תוקף לקבל את דרישות ארגון הטרור. המסרים שמועברים למתווכים הם כי הלחימה תיפסק לאחר שהארגון ינצור את האש. במקביל, גם הלילה פעלו כוחות צה"ל ביהודה ושומרון למעצר מבוקשים, ובפרט פעילי הג'יהאד הסלאמי. בין היתר נעצר אחד מבכירי הארגון, נאצר עאמור, בביתו בעיירה ענזה באזור ג'נין.

שיגורים מעזה

אתמול הודיע צה"ל כי הצליח לפגוע בכל הצמרת הצבאית של ארגון הג'יהאד האסלאמי, מאז שהחל מבצע 'עלות השחר' ביום שישי. לפי ראש אגף המודיעין, אלוף עודד בסיוק, "כל הצמרת הצבאית ברצועה סוכלה". לדבריו, צה"ל בסיוע שב"כ נמצא בשתי היממות האחרונות במבצע ממוקד כנגד הגא"פ. הארגון ניסה להוציא כנגד אזרחי ישראל בדרום ובעוטף עזה וכנגד חיילים, פיגוע קטלני של ירי טיל נ.ט ולהרוג אזרחים או חיילים. לאור זאת, בימים האחרונים, סגרנו חלק מהכבישים בעוטף עזה".

האלוף בסיוק/צילום: דו\"צ

"אנחנו גם מעריכים את ההיענות של האזרחים לעניין הזה, ואת ההבנה בטח עכשיו שכולם מבינים מה עשינו", הוסיף האלוף בסיוק. "אספנו מודיעין, דייקנו אותו, נטלנו את היוזמה ולפני יומיים במשך דקות בודדות, פגענו וסיכלנו את שרשרת הביצוע של הפיגוע הזה, ובראשה תייסיר ג'אברי, מפקד המרחב הצפוני של הזרוע הצבאית של הגא"פ. זה סיכול חשוב, ואני יכול לומר לכם שבשעות האחרונות ביצענו סיכול נוסף, של מפקד המרחב הדרומי של הגא"פ. זה סיכול חשוב מאוד. לפי כל הנתונים שבידי, אני לא יכול לומר בוודאות, אבל לפי כל הנתונים שאני מחזיק כרגע פגענו בו, הוא סוכל, יחד עם נוספים, ובעצם כל הצמרת הביטחונית של הזרוע הצבאית של הגא"פ ברצועת עזה סוכלה".

"בנוסף לזה, אומר כך, אנחנו פועלים גם בעזה, גם ביהודה ושומרון וייתכן שגם במקומות נוספים. לא נעצור עד שהגא"פ לא יפסיק לאיים עלינו ואנחנו נשלים את המשימות. אני מודה לכולם, לאזרחים על הסבלנות, הסבלנות היא חשובה. ייתכן ועוד יהיו ימים נוספים, לא הכל עובד חלק במבצעים כאלה, עד עכשיו התוצאות הן טובות ואנחנו אחראיים להמשיך".

בפיצוץ שאירע אתמול במחנה הפליטים בג'באליה, נהרגו לפחות שישה בני אדם, ביניהם מספר ילדים. בתחילה נטען כי הפיצוץ אירע כתוצאה מתקיפת צה"ל, אך לפי בדיקה של מערכת הביטחון, שיגור כושל הוא שגרם להרוגים הרבים. 

 

מבצע עלות השחר עזה שיגורים תקיפה בעזה הג'יהאד האסלאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד