כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
ברקע מבצע 'עלות השחר'

הכירו: מה כוחו של הג'יאהד האסלאמי וכמה רקטות יש לו

בימים אלו מנהלת ישראל מבצע צבאי בעזה לשם פגיעה בראשי ארגון הג'יאהד האסלאמי שנחשב לשני בגודלו ברצועה אחרי חמאס עם יכולות לא רעות, אך עדיין מוגבלות 

הכירו: מה כוחו של הג'יאהד האסלאמי וכמה רקטות יש לו
לוחמים צעירים בג'יאהד האסלאמי צילום: Atia Mohammed/Flash90

ברקע מבצע 'עלות השחר' שנכנס הבוקר (ראשון) ליומו השליש, הכתב והפרשן לענייני פלסטינים ב'כאן חדשות' אליאור לוי מספק הצצה קלה לעוצמתו או בעצם חולשתו של ארגון הג'יאהד האסלאמי שנגדו מתנהל המבצע.

ובכן, בכיר הג'יהאד האסלאמי ומפקד החטיבה הצפונית בזרוע הצבאית שלו, 'סראיית אל-קודס', תייסיר ג'עברי, אמנם חוסל. אך מי שעומד בראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור שמנהל את הסבב הנוכחי מול ישראל הוא המפקד אכרם עג'ורי, שיושב בביירות ובדמשק. בליל חיסול בהאא אבו אל-עטא במסגרת מבצע 'חגורה שחורה' בשנת 2019 נעשה ניסיון כושל לחסל גם אותו, ניסיון שישראל לא קיבלה עליו אחריות.

לג'יהאד האסלאמי ישנם עשרת אלפים פעילים, לא כולם צבאיים, חלקם עובדים במטה ובלוגיסטיקה. הזרוע הצבאית של ארגון הטרור מחולקת לחטיבה צפונית וחטיבה דרומית. ארסנל הרקטות של הארגון מונה אלפים בודדים. לארגון יש גם מנהרות הגנתיות והתקפיות - שמתקרבות לגבול.

עוד מחזיק הארגון בכטב"מים, רחפנים, כולל כאלה שניסו להתקין עליהם פצצות ורקטות קצרות-טווח עם משקל כבד מאוד של ראש נפץ. לארגון יש גם זרוע קומנדו ימי, אך שפחותה באיכותה מזו של חמאס. תקציב הארגון, שמגיע כולו מאיראן, עומד על 40-30 מיליון דולרים בשנה.

מבצע עלות השחר הג'יהאד האסלאמי מבצע צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד