כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"פגיעה בסטטוס קוו"

סין הטילה סנקציות על ננסי פלוסי לאחר ביקורה בטייוואן

משרד החוץ של סין הכריז על סנקציות נגד יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, ננסי פלוסי, לאחר שביקורה בטייוואן בשבוע שעבר עורר כעס. בייג'ין האשימה את הפוליטיקאית הדמוקרטית הבכירה בפגיעה בריבונות. המשרד הודיע כי סין "תטיל סנקציות על פלוסי ומשפחתה הקרובה", מבלי למסור פרטים נוספים

סין הטילה סנקציות על ננסי פלוסי לאחר ביקורה בטייוואן
צבא סין במפגן כוח ועוצמה צילום: צילום מסך

משרד החוץ הסיני הודיע כי הוא מטיל סנקציות על יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית, ננסי פלוסי לאחר שהיא ביקרה בטייוואן. בהודעה נאמר "ננסי פלוסי מתערבת בענייניה הפנימיים של סין ומערערת את הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של סין", עם ביקורה בטייוואן בסוף השבוע.

בייג'ין הודיעה כי פלוסי "התעלמה מדאגותיה של סין ומהתנגדותה הנחרצת לביקורה באי" שסין טוענת שהוא שייך לה.

המשרד אמר שסין "תטיל סנקציות על פלוסי ומשפחתה הקרובה", מבלי למסור פרטים נוספים. המפלגה הקומוניסטית הסינית טוענת כי טייוואן הדמוקרטית שנמצאת בשלטון עצמי היא חלק משטחה והבטיחה לקחת אותה יום אחד, אם יהיה צורך בכוח. בייג'ין מתנגדת לכך שממשלות זרות יקיימו יחסים דיפלומטיים רשמיים עם טייוואן.

אמנם לארה"ב אין יחסים כאלה עם טייוואן, אך היא נותרה התומכת הצבאית והפוליטית החשובה ביותר שלה. סין גם אמרה שהיא מבטלת או מפסיקה את הדיאלוג עם ארה"ב במגוון נושאים - החל משינויי אקלים וכלה ביחסי צבא ומאמצים נגד מכירות סמים כנקמה על נסיעתה של פלוסי.

סין גם הודיעה ביום שישי האחרון כי יותר מ-100 מטוסי קרב ו-10 ספינות מלחמה השתתפו בתרגילים צבאיים באש חיה סביב טייוואן במהלך הימים האחרונים. סוכנות הידיעות הרשמית של סין 'שינחואה' פרסמה ביום שישי האחרון כי לוחמים, מפציצים, משחתות היו מעורבים בתרגיל.

משרד ההגנה של טייוואן הודיע ביום שישי האחרון כי בסך הכל 68 מטוסים צבאיים סיניים ו-13 ספינות של חיל הים ביצעו משימות במצר טייוואן באותה עת. חלקם, לדבריהם, חצו את הגבול המפריד בין שני הצדדים. המשרד תיאר את המהלך כ"פגיעה בסטטוס קוו".

סין טייוואן ננסי פלוסי סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד