ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
הח"כית עוררה סערה והותקפה

מתערב בפריימריז: הקריאה של סמוטריץ' לליכוד

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן, שמסתמנת ככזאת שתמוקם גבוה בפריימריז, שיבחה באחד הכנסים את גלעד שרון, שהודה שיזם את הגירוש מגוש קטיף ועד היום מסרב להתנצל על כך | דיסטל: "הוא אידיאולוג, אחד הערכיים שיש". בעקבות ביקורת חריפה בימין, סמוטריץ' נחלץ להגנתה וזו ניסתה למזער נזקים

מתערב בפריימריז: הקריאה של סמוטריץ' לליכוד
גלעד שרון צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

פחות משבוע לפריימריז במפלגת הליכוד, והמועמדים נמצאים בהכנות אחרונות לקראת היום שיחרוץ את מקומם ברשימה. אחד המועמדים החדשים הוא גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון ז"ל.

התמודדותו, שמגיעה לאחר שנחסם בעבר על נתניהו, מעוררת לא מעט ביקורת בקרב המתפקדים האידיאולוגיים במפלגה, שכן גלעד היה מיוזמי הגירוש מגוש קטיף שהתנהל כזכור בעיצומו של צום תשעה באב ועד היום הוא מסרב להתנצל על כך, על אף המחירים הקשים והטעות.

בסוף השבוע הוא השתתף באחד הכנסים, וזכה לתמיכה מחברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן. בידיאו שפורסם באתר 'כיפה' היא נשמעת אומרת, "גלעד הוא אידיאולוג, אחד הכי ערכיים שיש, מבחינתי ומבחינת רבים הוא נכס".

ההתבטאות עוררה ביקורת חריפה כלפיה, כאשר המתיישבים ואנשי הציונות הדתית צוברים עם השנים כוח משמעותי במפלגה, בדיוק כדי לחסום את האפשרות ששוב במפלגת הליכוד יובילו מהלך של התנתקות מחבל ארץ ובכך הם משפיעים באופן דרמטי על הרשימה.

לאור הביקורת, דיסטל ניסתה למזער נזקים וכתבה כי היא מתנגדת להתנתקות אך לא חזרה בה מהתמיכה בגלעד שרון. "למען הסר ספק, לא רק שאני מתנגדת בכל נימי נפשי למסירת שטחים מארץ ישראל, הגירוש הפושע היה הדבר שהעביר אותי סופית מהשמאל לימין", כתבה בפייסבוק.

"אם גלעד שרון יכנס לרשימת הליכוד או לא יכנס זו כבר החלטתם של 140,000 מתפקדי הליכוד ואינה קשורה אלי בשום צורה. ברשימה שלי בכל אופן יהיו אך ורק חברי כנסת שהצהירו על נאמנות מלאה לארץ ישראל, תורת ישראל ועם ישראל".

היא גם זכתה באופן חריג לתמיכה מצד ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית, שכתב: "חבריי מתפקדי הליכוד, אין לי רצון או זכות להתערב בבחירות שלכם, ובכ"ז שתי בקשות: אל תכניסו את גלעד שרון. אתם תהרסו את הליכוד".

"אל תפגעו בגלית בגלל אמירה לא מוצלחת שאני מניח שנאמרה מתוך נימוס בכנס בחירות. אני מכיר אותה שנה שלמה מקרוב והיא מהאידיאולוגים והאמינים שיש לנו במחנה", כתב.

גלעד שרון גוש קטיף פריימריז בליכוד גלית דיסטל אטבריאן בחירות לכנסת ה-25 בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}