י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אחרי ההתקדמות במגעים

נשארו בחוץ ותוקפים: "בן גביר הוכתר למוביל על מלא"

לאחר ההתקדמות המשמעותית במגעים בין 'הציונות הדתית' ל'עוצמה יהודית', במפלגה בראשות ראש עיריית גבעת שמואל, שנותרה מבחוץ - תוקפים ומכנים את הריצה המשותפת: "איחוד המפלגות החרד"ליות" | האופציה שנותרה להם: חיבור לשקד והנדל

נשארו בחוץ ותוקפים: "בן גביר הוכתר למוביל על מלא"
יוסי ברודני צילום: מתוך פייסבוק

ההסכם המסתמן בין בצלאל סמוטריץ' לאיתמר בן גביר מותיר בינתיים את מפלגות 'נעם' ו'הבית היהודי' בחוץ. האחרונה תוקפת הערב (שני) אותו בתקווה להעביר קולות שמאוכזבים מכמות המקומות שקיבלה 'עוצמה יהודית'.

המפלגה, שמי שעומד בראשה לבחירות לכנסת הוא ראש עיריית גבעת שמואל - יוסי ברודני, הוציאה הודעה הערב בה כינתה את האיחוד כ"איחוד המפלגות החרד"ליות", ותקפה את העובדה שבן גביר מקבל חמישה מקומות בעשירייה.

"הערב הובהר כי איתמר בן גביר הוכתר רשמית למוביל מפלגת הציונות הדתית על מלא", נכתב בהודעה. לדבריהם, "הציונות הדתית צריכה להחליט לאן פניה. מפלגת הבית היהודי-מפד"ל מתחייבת להמשיך בדרכה של הציונות דתית שנמשכת למעלה ממאה שנים".

האופציה היחידה שמסתמנת שנותרה ל'הבית היהודי', שנמצאת בסקרים על פחות מחצי מנדט, הוא שריון בחיבור של שקד-הנדל, מפלגת 'הרוח הציונית', שמחפשת נציגים שיפנו למגזר הדתי-לאומי.

במפלגה בראשות ברודני טוענים כי הם ירוצו בנפרד, אך על פי כל הסקרים היא מקבלת פחות ממנדט. בינתיים, בשבוע שעבר התכנסה ועדה במפלגה לחיפוש מועמדים לשאר המקומות, וסוכם כי עד סוף אוגוסט יציגו את הרשימה שלהם לכנסת.

על פי ההסכם המתגבש בין 'הציונות הדתית' ל'עוצמה יהודית', נזכיר, העשירייה הראשונה תתחלק באופן שווה ותהיה הנהגה משותפת. הפערים שנותרו הם על המקום השביעי, בן גביר רוצה מועמד שלו שיהיה מוסכם וסמוטריץ' רוצה מועמד שיביא קולות. ההערכה שזה ייסגר בימים הקרובים באופן סופי.

הבית היהודי בחירות לכנסת ה-25 איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ' יוסי ברודני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}