י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"הרחק מכל הקשר פוליטי"

נתניהו פנה לגנץ: "אל תמנה רמטכ"ל בתקופת בחירות"

נתניהו פונה במכתב לגנץ ודורש שלא למנות רמטכ"ל חדש בתקופת הבחירות אלא להאריך את כהונתו של הנוכחי. לדבריו: "מינוי בכירים צריך להיקבע על ידי ממשלה קבועה, ולא על ידי ממשלת מעבר בעיצומן של בחירות" | גנץ: "צר לי שנתניהו בוחר לגרור את הנושא להקשר הפוליטי באופן שעשוי לפגוע בביטחון ישראל ובצה"ל"

נתניהו פנה לגנץ: "אל תמנה רמטכ"ל בתקופת בחירות"
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי/אבשלום ששוני, פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו פנה במכתב לשר הביטחון בני גנץ: "הארך את כהונתו של הרמטכ"ל כוכבי, אל תמנה רמטכ"ל בתקופת בחירות. הכרחי שמינוי זה יעשה בדרך ממלכתית והרחק מכל הקשר פוליטי".

במכתב ששיגר לגנץ כותב נתניהו: "מינוי רמטכ"ל הוא אחד המינויים הרגישים והחשובים לביטחון ישראל. לכן, ללא קשר לזהות המועמדים שהם כולם מפקדים מצוינים, הכרחי שמינוי זה יעשה בדרך ממלכתית והרחק מכל הקשר פוליטי".

לדבריו, "מינוי בכירים צריך להיקבע על ידי ממשלה קבועה, ולא על ידי ממשלת מעבר בעיצומן של בחירות. כך נהגו בעבר ממשלות ישראל, כולל הממשלות בראשותי, וכך צריך לנהוג גם היום".

פנייתו של נתניהו לגנץ בעניין מינוי הרמטכ\

נתניהו מציין במכתבו כי "הרמטכ"ל הנוכחי, רא"ל אביב כוכבי, מסיים את תפקידו ב-15 בינואר 2023, חודשיים וחצי שלמים אחר מועד הבחירות ב-1 בנובמבר. אם יש צורך בכך, הממשלה יכולה גם להאריך את תפקידו בכמה שבועות, כפי שנעשה בעבר במינויים דומים של ראש השב”כ וראש המוסד".

"לכן אני פונה אלייך היום בבקשה", פונה נתניהו לגנץ גם בסרטון שפרסם, "לא למנות את הרמטכ"ל הבא בתקופת הבחירות ולהותיר את מינוי הרמטכ"ל לממשלה הבאה שתקום, כפי שהיה נהוג תמיד".

"חשוב לי להדגיש", אומר ראש הממשלה לשעבר, "אין באמירה שלי כדי לשלול אף אחד מן המועמדים המוצעים שהם כולם ראויים לתפקיד. אבל צריך למנות את הרמטכ"ל הבא בדרך הנכונה והממלכתית על ידי ממשלה קבועה ויציבה שתקום אחרי הבחירות".

שר הביטחון בני גנץ מיהר להשיב לנתניהו ומסר: "מינוי רמטכ"ל הוא הכרחי לתפקוד מערכת הביטחון כולה וליציבות הפיקודית. קידום המינוי אושר על ידי היועמש"ית כפי שקרה גם בעבר. נתניהו כראש ממשלה ושר ביטחון לשעבר מודע לצרכים אלו היטב. הוא יודע שתהליך מינוי הרמטכ"ל מתחיל זמן רב מראש, ומודע היטב להשלכות של עיכוב במינוי".

לדברי השר גנץ, "צר לי שנתניהו בוחר לגרור את הנושא להקשר הפוליטי באופן שעשוי לפגוע בביטחון ישראל ובצה"ל. הזמנתי את נתניהו להשמיע את עמדתו ולתרום לתהליך - גם במידה ויבחר שלא לבוא, אמשיך להתקדם בתהליך המקיף והמעמיק, ואמנה רמטכ"ל בשבועות הקרובים".

בנימין נתניהו בני גנץ מינוי בכירים רמטכ"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}