כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
שוב זה קורה

עיכוב של שעות בטיסה בגלל מסרונים מאיימים

נוסעים שהתכוננו להמראה מרומא ב-21 ביולי, גילו לחרדתם לפני ההמראה שנשלחו למכשירי הסלולר שלהם עשרות תמונות וטקסטים מטרידים. ההודעות שנשלחו כללו איומי מוות שנכתבו באמהרית. הטיסה נדחתה למשך שעתיים, ונער בן 18 נמצא אחראי על כך

עיכוב של שעות בטיסה בגלל מסרונים מאיימים
מטוס החברה; אילוסטרציה צילום: Pixabay

שוב זה קורה, לאחר שכמה טיסות נדחו בשבועות האחרונים כי הנוסעים קיבלו תמונות מפחידות של התרסקות מטוס לפלאפונים שלהם, הפעם דווח על טיסה שנדחתה בשעתיים בשבוע שעבר, כאשר אל עשרות נוסעים נשלחו איומי מוות ותמונות מפחידות לטלפונים שלהם.

טיסת חברת Vueling התכוננה להמראה מנמל התעופה פיומיצ'ינו ברומא ב-21 ביולי כאשר רבים מ-147 האנשים שהיו על הסיפון קיבלו את ההודעות המטרידות. תמונות של ההודעות שהופצו, הראו כי מדובר בשילוב של טקסט ותמונות.

הם נשלחו לנוסעים באמצעות AirDrop, המאפשרת למשתמשי אייפון של אפל לשלוח תמונות וסרטונים למשתמשים אחרים שנמצאים בקרבת מקום. הכותרת של הודעה אחת הייתה באנגלית, עם המילים: 'WAKE UP, WAKE UP, WAKE UP'. לאחר מכן הגיע טקסט שזוהה מאוחר יותר כאמהרית אתיופית.

בתרגום, הטקסט המטריד כלל איומים כמו: 'משפחתך תדמם על מעשיך', 'תסבול לנצח על מעשיך' ו'בקרוב תהיה לבד בגלל מעשיך'. בהודעה אחרת נשלחה לחלק מהנוסעים תמונה בשחור-לבן של דמות דמוית גולגולת עם עיניים ענקיות וצלב על מצחה. תמונה אחרת גם היא בשחור לבן, הראתה דמות של רוח רפאים עוטה מסכה ועטופה בבד, עומדת בחדר חשוך.

לאחר שהצוות הוזעק על ההודעות, החליט קברניט המטוס לדחות את הטיסה לאליקנטה, ספרד, ולהודיע ​​למשטרת הגבולות על ההפרעה. שוטרים שהגיעו למקום גילו עד מהרה כי ההודעות נשלחו דרך AirDrop על ידי צעיר בן 18, שהודה באחריות, החשוד נעצר על ידי המשטרה.

דובר מטעם Vueling אמר ל'דיילי מייל', כי "לטיסה הייתה עיכוב של שעתיים עקב מתיחה של נוסע צעיר ששלח תמונות מאיימות דרך Airdrop. הצוות שלנו פעל לפי נהלי האבטחה הנוסע הורדה ונעצר על ידי המשטרה".

טיסה ספרד iPhone (אייפון) רומא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}