כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
"כבר בימים הקרובים"

סמוטריץ' נכנע: מו"מ עם בן גביר לפני הפריימריז

למרות שהמסר שהועבר כי יתחיל במגעים לריצה משותפת רק לאחר סיום הפריימריז במפלגתו, יו"ר 'הציונות הדתית' הסכים להיפגש עם יו"ר 'עוצמה יהודית' - והשניים נפגשו היום לראשונה כדי לדון בעניין: "מו"מ מואץ כדי להגיע להסכמות כבר בימים הקרובים" | מנגד, נציג 'נעם' לא נכח וב'בית היהודי' טוענים: "אנחנו רצים באופן עצמאי"

סמוטריץ' נכנע: מו"מ עם בן גביר לפני הפריימריז
בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר צילום: באדיבות המצלם

כחודש לאחר פיזור הכנסת: המגעים בין חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לאיתמר בן גביר התחילו היום (שלישי) באופן רשמי, כאשר החשש הוא פיצול בין השניים לאחר שבימים האחרונים המתיחות גברה.

יו"ר 'הציונות הדתית' סירב להתחיל במגעים עד לסיום הפריימריז במפלגתו, אלא שהלחץ מצד שותפו בבחירות האחרונות עשה את שלו - והשניים נפגשו בשעות הצהריים. בהודעה שיצאה בתום הפגישה נמסר כי היא הייתה "ברוח טובה", וכי הם סיכמו על מו"מ מואץ כדי "להגיע להסכמות מהירות על ריצה משותפת כבר בימים הקרובים".

המו"מ לא צפוי להיות פשוט, בן גביר דורש חצי-חצי ברשימה בטענה שהרוויח זאת ביושר בשל הסקרים המחמיאים לו יותר מלסמוטריץ'. מנגד, סמוטריץ' מעוניין לתת כמובן מספר נמוך יותר של מקומות בעשירייה, כדי שיהיה טעם לבחירות הפנימיות במפלגתו. בנוסף, גם כאב ראש מצד 'נעם' צפוי להיות, כשנציגה לא נכח בפגישה.

במגעים צפויה לעלות גם סוגיית חלוקת התפקידים בממשלה ובכנסת, וכן גם כיצד ייראה קמפיין הבחירות. בבחירות הקודמות השניים ניהלו קמפיין נפרד לבקשת 'הציונות הדתית', ובמערכת הבחירות הנוכחית מעניין יהיה לגלות אם ינהלו אותו ביחד, זאת על רקע הודעת הקמפיינרים של סמוטריץ' היום כי הם מסיימים את תפקידיהם. 

במקביל. במפלגת 'הבית היהודי' מנסים לשוב להיות רלוונטיים, ואמש בחרו ביוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל, למועמד הרשימה. האחרון, שימשיך לכהן בתפקידו במערכת הבחירות עד שיראה שהוא נכנס לכנסת, הצהיר הבוקר בראיון לרשת ב': "אנחנו לא נחבור לימינה, אנחנו רצים באופן עצמאי".

למרות זאת, הם לא צפויים לרוץ בנפרד אלא לחבור ככל הנראה ל'ימינה' בראשות איילת שקד. ייתכן גם שייקחו חלק במגעים בין סמוטריץ' לבן-גביר, או כשאחד הצדדים יחבור אליהם אם המו"מ לא יתקדם - או אף ביחד בבלוק המשותף, אם כי ב'ציונות הדתית' טוענים כי ל'בית היהודי' אין זכות קיום.

בצלאל סמוטריץ' איתמר בן גביר מפלגת נעם הבית היהודי בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד