כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"טעם לפגם"

הממשלה מבקשת לאשר מינוי קבוע, הימין מתנגד

הימין מנסה למנוע מחטף של ממשלת המעבר בדמות מינוי קבוע לארבע שנים של יו"ר 'מרצ' לשעבר. השרים שקד והנדל הודיעו כי יתנגדו | ח"כ אופרי סופר פנה בנושא ליועמ"שית: "לאור העובדה כי המינוי מתבצע על ידי ממשלת מעבר, וכי אורך הקדנציה הינה ל-4 שנים מלאות, ישנו טעם לפגם בעצם הצעת המחליטים העולה לישיבת הממשלה ובוודאי במינויו לתפקיד"

הממשלה מבקשת לאשר מינוי קבוע, הימין מתנגד
ישיבת ממשלה צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

השרה להגנת הסביבה תמר ‏זנדברג ממפלגת 'מרצ' צפויה לעלות ביום ראשון לאישור הממשלה את מינויו של יו"ר מרצ לשעבר, יוסי ביילין לתפקיד יו"ר דירקטוריון רשות הטבע והגנים והמינוי מעורר סערה בימין.

יו"ר ימינה ושרת הפנים, איילת שקד הודיעה כי תתנגד בממשלה למינויו של ביליין, כמו כן, פנתה שקד לראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, דרשה ממנו להשתמש בזכות הוטו ולבטל או ולעכב את המינוי עד שהממשלה תקבל התחייבות מפורשת מביילין ששום אתר בירושלים או ביו"ש לא יפגע ופיתוחו לא יעוכב.

גם שר התקשורת יועז הנדל הודיע כי יתנגד בממשלה למינוי יוסי ביילין לתפקיד. לדברי הנדל: "אין שום סיבה להביא מינוי כזה בתקופת בחירות, וללא וודאות כי היו"ר הנכנס ישמור על האתרים הלאומיים בירושלים וביו"ש".

פנייה ליועצת המשפטית לממשלה

ח"כ אופיר סופר ממפלגת 'הציונות הדתית' פנה בעניין ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה בדרישה שתעצור את מינוי יו"ר מרצ לשעבר, יוסי ביילין לתפקיד יו"ר רשות הטבע והגנים. מינוי שיובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב על ידי השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג.

במכתבו ציין ח"כ סופר כי "לאור העובדה כי המינוי מתבצע על ידי ממשלת מעבר, וכי אורך הקדנציה של יו"ר רט"ג נבחר הינה ל-4 שנים מלאות, ישנו טעם לפגם בעצם הצעת המחליטים העולה לישיבת הממשלה ובוודאי במינויו של מר ביילין לתפקיד."

ח"כ אופיר סופר. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

להלן המכתב המלא ששיגר הבוקר ח"כ סופר:

לכבוד
היועצת המשפטית לממשלה,
עו"ד גלי בהרב מיארה

הנדון: מינויו של יוסי ביילין לראשות רט״ג בעת ממשלת המעבר

שלום רב,

לפני כחודש בטרם נפלה הממשלה פורסמה בעיתונות מועמדתו של מר יוסי ביילין לתפקיד יו״ר רשות הטבע והגנים. על המינוי אחראית השרה להגנת הסביבה וחברת מרצ תמר זנדברג, שבראשות מפלגתה עמד בעבר מר ביילין.

היום התפרסם סדר יומה של ישיבת הממשלה שתיערך ביום ראשון הקרוב, שתכלול בין היתר את מינויו של מר ביילין לתפקיד יו״ר רט״ג.
הישיבה הנ"ל מתקיימת כאמור כשבוע לאחר פיזורה של הכנסת.

לאור העובדה כי המינוי מתבצע על ידי ממשלת מעבר, וכי אורך הקדנציה של יו״ר רט״ג נבחר הינה ל-4 שנים מלאות, ישנו טעם לפגם בעצם הצעת המחליטים העולה לישיבת הממשלה ובוודאי במינויו של מר ביילין לתפקיד.

אבקשך להפעיל את סמכותך ולדחות את ההחלטה בדבר המינוי של יו״ר רט״ג עד שתוקם ממשלה קבועה בישראל.

אנא תשובתך בהקדם.

יוסי ביילין תמר זנדברג רשות הטבע והגנים ממשלת מעבר בחירות לכנסת ה-25 אופיר סופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד