כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
ארצות הברית הביעה דאגה

נשיא עיראק סרב לאשר את החוק האוסר על נורמליזציה עם ישראל

נשיא עיראק, ברהם סאלח, סירב לחתום על החוק האוסר על נורמליזציה עם ישראל. כך הודיע ​​שלשום מנהיג השיעים העיראקים, הפוליטיקאי הידוע מוקתדא א-סאדר. השיעים הצליחו לאשר בשלוש קריאות תוך שבועיים הצעת חוק על איסור קיום נורמליזציה עם ישראל

נשיא עיראק סרב לאשר את החוק האוסר על נורמליזציה עם ישראל
ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-כאזימי צילום: דוברות רה"מ

נשיא עיראק סרב לחתום על החוק האוסר על נורמליזציה של היחסים עם ישראל. מנהיג השיעים העיראקים, הפוליטיקאי הידוע מוקתדא א-סאדר הטיח בנשיא, "חבל שמה שנקרא נשיא עיראק מסרב לאשר את הצעת החוק להפללת נורמליזציה", צייץ בטוויטר. "אני מתנצל על שמיניתי אותו בעבר לנשיאות", הוסיף.

לפני חודש העבירה מועצת הנציגים (הפרלמנט) של עיראק חוק האוסר על נורמליזציה של היחסים עם ישראל. הצירים הצביעו פה אחד בעד הצעת חוק הקובעת אחריות פלילית לנורמליזציה של היחסים עם "הישות הציונית".

יתרה מכך, לפני זמן מה פנו חברי פרלמנט עיראקים לליגת המדינות הערביות בקריאה דחופה להימנע משימוש בשם "ישראל" במסמכים רשמיים, תוך החלפת הנוסח ב"ישות ציונית". הצירים, שכבר יותר מחצי שנה אינם מצליחים לפתור את המשימות של המדינה הקשורות לבחירת הנשיא וקביעת ראש הממשלה חדש, הצליחו לאשר בשלוש קריאות תוך שבועיים הצעת חוק להפללת יחסים עם ישראל.

ארצות הברית הביעה דאגה רצינית בנושא. כפי שנמסר ממחלקת המדינה, "החוק מאיים על חופש הביטוי ומטפח אקלים של אנטישמיות, והוא גם מנוגד באופן חד להתקדמות שעשו שכנותיה של עיראק בבניית גשרים ונורמליזציה של היחסים עם ישראל, תוך יצירת הזדמנויות חדשות לתושבים ברחבי האזור".

נכון להיום, מצרים, ירדן, איחוד האמירויות הערביות, בחריין ומרוקו מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל ממדינות ערב, בעוד שהנורמליזציה של יחסי ישראל עם שלוש המדינות האחרונות התרחשה בתיווך פעיל של ארה"ב לפני פחות משנתיים, המדינה השישית הייתה אמורה להיות סודן, אבל תהליך הנורמליזציה נתקע.

אין זו הפעם הראשונה שמחוקקים עיראקים ממנפים את עונש המוות בכל הנוגע לישראל. בתקופת שלטונו של סדאם חוסיין, חוק העונשין מתקופת מפלגת הבעת' קרא להוציא להורג את אלה ש"מקדמים, או מתחברים לארגונים ציוניים".

עיראק נורמליזציה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד