כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
בן 130 שנה

הרבי התרגש מהסידור העתיק שקיבל והראה לחסידים

לידי הרבי מקרעטשניף קרית גת הגיע סידור תפילה ששימש את זקינו שנעקד בשואה האיומה. הרבי התפלל בו לראשונה בפומבי במוצ"ש האחרון בבית מדרשו ולאחר התפילה הראה אותה לחסידים ואמר להם מה מוסר ההשכל שניתן ללמוד ממנו 

הרבי התרגש מהסידור העתיק שקיבל והראה לחסידים
הרבי מקרעטשניף ק"ג והסידור ההיסטורי צילום: מהנעשה והנשמע בחצר

בימים האחרונים הגיע לידי האדמו"ר מקרעטשניף - קרית גת, סידור היסטורי ורב ערך שהיה שייך לזקינו הרה"ק רבי אליעזר זאב מקרעטשניף זי"ע.

הרבי הקדוש זי"ע היה ידוע בתפילותיו המיוחדות בהשתפכות הנפש בקול חוצב להבות אש ובהתלהבות והתעוררות עצומה למעלה מכוחות אנוש כבן המתחטא לפני אביו, פלגי דמעות ועגלי זיעה זלגו ממנו בכל תפילה ותפילה שחלקם נספגו בינות לדפי הסידור שהתפלל בו.

בשבוע שעבר הגיע אותו סידור קדוש לידי נינו האדמו"ר מקרעטשניף - קרית גת ע"י אחד מחסידיו.

האדמו"ר קיבל את הסידור בחביבות גדולה מאוד ועיין בו משך זמן רב מאוד ובמוצ"ש קורח להתרגשות החסידים הוציא האדמו"ר את הסידור הנכסף לתפילת ערבית.

לאחר תפילת ערבית התקבצו החסידים סביב מקומו של האדמו"ר בכדי לחזות מקרוב בסידור הקדוש והעתיק והאדמו"ר החל לדבר בגודל שגב עבודתו בקודש של זקינו מוהרא"ז זיע"א בכל ענייני עבודת השם ובפרט בעבודת התפילה.

ולאחמ"כ אף נקב בדברי מוסר לכלל החסידים שהאדם צריך לנצל כל רגע בשהותו בעוה"ז כי אין האדם יודע עתו וכמה שנים ימלאו ימיו, ולא כמו דבר הדומם, "הנה הביטו נא על סידור קדוש זה שנדפס כבר לפני 130 שנה ועל אף מלחמת העולם השניה שזקיני הקדוש בעל הסידור נעקד על קידוש השם, אבל הסידור עבר את שנות הזעם והינו עודנו קיים בשלמותו וניתן להשתמש בו ולהתפלל בו בדיוק כמו כשהודפס לפני 130 שנה, משא"כ האדם".

צפו בתיעוד מהאדמו"ר בתפילת ערבית עם הסידור והצגתו בפני החסידים לאחר התפילה | צילום: מהנעשה והנשמע בקרעטשניף קרית גת.

הרבי מקרעטשניף קרית גת סידור תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}