כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
על רקע המלחמה

חתנו של בוריס ילצין עזב את עבודתו כיועץ לפוטין

על רקע השערות גוברות שנשיא רוסיה מאבד את אחיזתו בשלטון כשהצבא הרוסי "על סף קריסה" לאחר שרוסיה נכשלה בפלישתה לאוקראינה, ולנטין יומשב אשר שימש כעוזר מאז נשיאותו של בוריס ילצין, ומי שניהל את הממשל הנשיאותי ב-1997 כשפוטין הועלה דרגה - עזב את עבודתו, חודשים לאחר שבתו מחתה על הפלישה לאוקראינה

חתנו של בוריס ילצין עזב את עבודתו כיועץ לפוטין
ולדימיר פוטין צילום: פייסבוק רשמי

חתנו של נשיא רוסיה לשעבר בוריס ילצין עזב את תפקידו כיועץ בקרמלין, על רקע ספקולציות שוולדימיר פוטין מאבד את אחיזתו בשלטון בשל מצב בריאותו הרופף.

ולנטין יומשב, הנשוי לבתו של הנשיא לשעבר טטיאנה, שימש כעוזר ללא שכר, והיה אחד מאחרוני האנשים שהגיעו מתוך שלטונו של ילצין. בתקופת ילצין, שהיה נשיא רוסיה מ-1991 עד 1999, שימש יומשב כיועץ בקרמלין ולאחר מכן כראש הסגל של הקרמלין.

הוא ניהל את הממשל הנשיאותי ב-1997 כאשר פוטין, סוכן ק.ג.ב. לשעבר, קיבל תפקיד אדמיניסטרטיבי בדרג הביניים בקרמלין ושנה קודם לכן, קודם לתפקיד סגן ראש הסגל של הקרמלין.

כאשר ילצין שאל את יומשב מה דעתו על פוטין, הוא אמר למנהיג דאז שהוא חושב שהוא 'מועמד מעולה'. 'אני חושב שכדאי לך לשקול אותו'. הקידום הזה סיפק את קרש הקפיצה לפוטין להפוך ליורש של ילצין, ולנצח בבחירות לנשיאות בשנת 2000 לאחר שילצין פרש מתפקידו.

למרות שמדיניותו של פוטין לאורך השנים חרגה מהערכים שבהם דגל ילצין, המנהיג הרוסי שמר על קשריו עם המשפחה. בינואר 2020, לפי אתר הקרמלין, פוטין ביקר את בתו של ילצין טטיאנה בביתה כדי לברך אותה ליום הולדתה.

אך למרות הקשר החם, בתו הבוגרת של ולנטין יומשב מריה, פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה ב-24 בפברואר תמונה של דגל אוקראינה, יחד עם המילים 'לא למלחמה' ואימוג'י עם לב שבור.

בעוד דמויות חשובות בקרמלין ממשיכות לעזוב, גם צבאו של פוטין סובל מאבדות כבדות עם דיווחים שהוא על סף קריסה. דיווח סודי בבריטניה שהופיע ביום שני, דיווח כי יותר מ-30,000 חיילים נהרגו באוקראינה וכי צבא רוסיה עלול להתמוטט על רקע אבדות הענק באוקראינה, המסמך טוען עוד, שפוטין רואה בהפסדים 'מחיר ששווה לשלם' עבור הניצחון.

ולדמיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה קרמלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד