גזירות ליברמן: בקרוב תשלמו על כל קילומטר של נסיעה
טיוטת חוק ההסדרים שדלפה מגלה כי מוצעת הקמת ועדה שתבחן מנגנון בו יוטל מס הנסועה (לפי קילומטר) שצפוי להחליף את המס על הדלק (הבלו) ובכך להוריד את מחירי הדלק מחד, ומאידך לחייב במס גם בעלי רכב חשמלי | מס זה צפוי להיות דומה למנגנון של אגרות גודש
- חזקי ניימן
- כ"ד אייר התשפ"ב
- 100 תגובות
טיוטת חוק ההסדרים שתוגש בקרוב לממשלה הודלפה וממנה עולים מספר רפורמות אותם מתכנן שר האוצר אביגדור ליברמן מלבד הגזירות על הציבור החרדי המתוכננות, ישנם מספר רפורמות נוספות שמוצעות. לאחר ביקורת רבה על מס הבלו שמייקר את מחיר הדלק רוצה האוצר לצאת למהלך שיסיר את המס ממחיר הדלק ולהטיל מס לפי נסיעה ובכך לחייב גם את בעלי הרכבים החשמליים במס.
על פי ההצעה, מס חדש שיחליף את הבלו ויותאם למעבר לרכב חשמלי, וישולם לפי מספר הק"מ שהרכב נוסע (נסועה). המס אמור להיות מקביל לבלו בכך שהוא משקף את העלויות הנוספות של השימוש ברכב, אלא שבגלל שמדובר ברכב חשמלי הוא לא יכלול תשלום בגין זיהום ורעש. ועדה מיוחדת אמורה לבחון גביית מס זה וכן היבטים נוספים שקשורים למעבר לרכב חשמלי כמו ההשפעה על הביקוש לחשמל, עמדות טעינה, פריסת רשת החשמל ועוד.
המס ביסודו, נועד כדי לייצר הקלה בפקקים ועידוד הנסיעה בתחבורה ציבורית. אולם עושה רושם כי למרות ההשקעה המינורית בפיתוח והרחבת כבישים, מס נסועה קיים במספר מדינות בעולם, ובאוסטרליה אחת המדינות החילה אותו על רכבים חשמליים באופן שלפי חישוב שערך 'כלכליסט' מגיע ב'תרגום' לישראלית, לכ-24 אג' לק"מ.
בינתיים, נדחה ל-2025 העלאת מס הרכישה על המכוניות החשמליות, ובעוד באוצר הודו במענה לפניית 'כלכליסט' לרשות המיסים, כי קיימים דיונים במס הנסועה לרכבי חשמליים (ולרכבי פלאג-אין), טרם ברור כמה אגורות ייגבו על כל ק”מ נסיעה בעתיד.
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 100 תגובות