כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
חשוד בלקיחת שוחד

נשיא מולדובה לשעבר נעצר בעוון בגידה; הרוסים מודאגים

נשיא מולדובה לשעבר, איגור דודון, מואשם בלקיחת שוחד | הפוליטיקאי הפרו-רוסי כיהן בתפקיד מ-2016 עד 2020 | המעצר בא בעקבות פתיחה מחודשת של חקירה בנוגע לראיות מוצקות של לקיחת שוחד

נשיא מולדובה לשעבר נעצר בעוון בגידה; הרוסים מודאגים
דודון לצד פוטין צילום: צילום מסך

איגור דודון, הנשיא לשעבר של מולדובה הפרו-רוסי, נעצר בקישינב הבירה בחשד לבגידה ולקיחת שוחד. על פי דיווחים בתקשורת המקומית, הנשיא לשעבר כבר עצור על ידי הרשויות במשך ארבעה ימים, כך אמר ממלא מקום התובע הכללי של מולדובה, דומיטרו רובו. דודון נבחר לנשיא מולדובה ב-2016 וכיהן עד שהפסיד בבחירות ב-2020 למאיה סנדו, פקידה לשעבר בבנק העולמי שהתמודדה עם קמפיין נגד השחיתות ובעד הצטרפות לאיחוד האירופי.

מדיווחים מקומיים עולה, כי נערכו חיפושים בביתו של דודון ובאיגוד העסקים המולדובי-רוסי, גוף סחר שהוקם על ידי דודון ב-2022. ערוץ אינטרפקס מדווח, כי המעצר בא בעקבות פתיחה מחודשת של חקירה בנוגע לראיות מוצקות של דודון מקבל "ערימה", שככל הנראה הכילה כסף, מאוליגרך ומנהיג המפלגה הדמוקרטית דאז ולדימיר פלהוטניוק. המזומן נועד כביכול לממן אירוע שארגן דודון.

בשנת 2020, התובע אלכסנדר סטויאנוגלו סירב לחקור את המקרה, בנימוק של חוסר ראיות. אך הפעם החקירה מצאה ראיות מוצקות, המדינה נפגעה בעקבות מעשיו מכמה משברים פוליטיים ומתוכנית הונאה בנקאית של מיליארד דולר (930 מיליון יורו), המשתווה לכמעט 15% מהתפוקה הכלכלית השנתית שלה.

הקרמלין הגיב כי הוא "מודאג ממעצרו" של אחד מבעלי בריתו במדינה. "כמובן שאנחנו מודאגים", אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב בשיחת ועידה עם עיתונאים; "אנו מקווים שזכויותיו של דודון יכובדו".

קבלת שוחד מולדובה בגידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד