כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
הסכם עד המדינה קרס?

דרמה במשפט נתניהו: פילבר שינה בביהמ"ש את גרסתו מחקירת המשטרה

עד המדינה שלמה פילבר סיפק היום דרמה בבית המשפט כששינה בחקירה הנגדית של עו"ד בן צור את גירסתו אל מול הגרסה שסיפק בחקירת המשטרה, "הבנתי שתנועת היד של נתניהו אומרת לא להעלות מחירים, בחקירה הבנתי הפוך, באופן שיעזור לבזק". בפרקליטות ישקלו האם להגיש כתב אישום נגד פילבר מאחר והפר את הסכם עד המדינה

דרמה במשפט נתניהו: פילבר שינה בביהמ"ש את גרסתו מחקירת המשטרה
פילבר בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

החקירה הנגדית של עד המדינה שלמה פילבר נמשכת גם היום (רביעי) ועורך הדין בועז בן צור, סנגורו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הצליח להוציא מפילבר כי אינו בטוח למה התכוון ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בתנועת ידו בשיחת ההנחייה ביניהם עם כניסתו לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת

פילבר אמר בתחילת עדותו כי "לאורך כל החקירות אמרתי אמת מתוך הזיכרון שהיה לי באותו זמן, לפעמים הוא לא היה מלא", עו"ד בן צור שאל את פילבר לגבי תנועת יד של נתניהו, שעל פי כתב האישום היוותה סימן עבור פילבר לכך שעליו לפעול כדי לסייע לבזק. "כשאני אומר שנתניהו אמר 'יש הרבה פניות, אני לא חייב לאף אחד' - זה תיאור של מה שאני מבין מתנועת היד של נתניהו בזמן אמת. יש את לי את הזכרון הצילומי של ראש הממשלה עם היד. זאת הפרשנות שאני נתתי אז לתנועת היד".

הוא ציין כי הבין את תנועת היד של נתניהו כמו שתיאר בחקירה לפני שנחתם איתו הסכם עד מדינה, ובעצם באותה עת חשב שנתניהו אמר לו שהוא לא חייב לאף אחד כלום ולא צריך לעזור לאף גורם. פילבר הוסיף כי ברגע שהחוקרים הציגו לו ראיות שונות, פירש את תנועת היד באופן שונה, פילבר דחה את הטענה של עו"ד בן צור, לפיה הוא שינה את הגרסאות בין החקירות. "ניסיתי להבין מאיפה זה נולד, עזבתי את האולם, היה לי זמן, ניסיתי לשחזר, הרי אני מפרש אותו באינטרפטציה, אני אומר לה (לחוקרת) מה הבנתי מהמשפט הזה".

השופטת רבקה פרידמן-פלדמן תהתה לפשר השינוי המשמעותי ואמרה כי נראה שלכאורה מדובר בשינוי גריסה, השופט ברעם זעם גם הוא: "לא מבין אם אמר דברי אמת ומתי", מדובר בדרמה אמיתית כי הסכם עד המדינה עם פילבר נסמך על כך שהוא לא ישנה את עדותו מהמשטרה.

"לא שיניתי את גרסתי", התעקש פילבר ונענה בידי השופטים, "אדוני אמר 'הכול אמת', עכשיו יש תוספת. אדוני אומר דברים ממש הפוכים אתמול. נשאלת על כך בצורה מפורשת".

שלמה פילבר עד המדינה משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד