כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
סערה בעקבות ההתבטאות

נשיאת העליון נגד פינדרוס: "שפה אלימה ובוטה"

בעקבות דבריו החריפים של חבר הכנסת פינדרוס נגד בית המשפט העליון, פרסמה הרשות השופטת, בשם הנשיאה חיות גינוי חריג: "מבטא שאיפות מסוכנות כלפי בית המשפט העליון בשפה אלימה ובוטה"

נשיאת העליון נגד פינדרוס: "שפה אלימה ובוטה"
יצחק פינדרוס בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, גינתה היום (שני) את דבריו החריגים של חבר הכנסת יצחק פינדרוס. בתיעוד שפורסם הבוקר ב'וואלה' נשמע פינדרוס אומר: "אתה יודע מה החלום שלי? להביא D9 ולפוצץ את בית המשפט העליון".

בהודעת הרשות השופטת נאמר כי נשיאת בית המשפט העליון, שופטי ישראל והרשות השופטת כולה "מגנים התבטאויות מסוג זה מכל וכל וימשיכו לשרת נאמנה את כלל הציבור בישראל".

"מצער ומקומם כי חבר בכנסת ישראל בחר ביום העצמאות, יום חגה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, לבטא שאיפות מסוכנות כלפי בית המשפט העליון בשפה אלימה ובוטה", נמסר מטעם הרשות.

ברשות השופטת הוסיפו: "חמורה ומצערת אף יותר העובדה שחבר כנסת בוחר להלהיט את הרוחות וללבות שנאה בתוכנו במהלך שיח עם בני נוער במסגרת החינוכית שבה הם אמורים ללמוד ולקנות דעת".

את הדברים אמר פינדרוס במהלך פאנל ליל יום העצמאות שנערך בישיבה התיכונית "נהורא", אז התפתח דיון בין חברי הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית וחבר הכנסת יצחק פינדרוס, על השתלבות בתפקידי מפתח במדינה כמו שופטים בבית המשפט העליון ותפקידים בכירים במשרדים ממשלתיים, במהלכו סיפק פינדרוס התבטאות חריפה נגד בית המשפט העליון. 

"תפקידו כחבר כנסת הוא לתקן את עם ישראל על ידי הקמת עוד תורה ולא על ידי בית המשפט העליון" אמר פינדרוס בתיעוד שפורסם ב'וואלה'. בהמשך נראה פינדרוס כשהוא משתלח נגד בית המשפט העליון ואומר: "אתה יודע מה החלום שלי? להביא D9 ולפוצץ את הבניין הזה. לא להעמיד שם את השופטים שלי. זה החלום שלי".

 

בית המשפט העליון יצחק פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד