כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
זו מטרת העל

מחר פתיחת המושב: כך ייראה הקרב בדרך לפירוק הממשלה

הכנסת חוזרת מחר בשעה 16:00 לפעילות חקיקה והצבעות. ראשי הקואליציה וראשי האופוזיציה נועדו בנפרד כדי להתגבש לקראת המאבק על הישרדותה או הפלתה של הממשלה | במצב של תיקו 60:60 יעלו בקואליציה להצבעה רק חוקים חברתיים שבקונצנזוס כדי למנוע מבוכות

מחר פתיחת המושב: כך ייראה הקרב בדרך לפירוק הממשלה
בניין הכנסת צילום: דוברות הכנסת

יממה לפתיחת כנס הקיץ, בקואליציה ובאופוזיציה נועדו היום לפגישות תיאום כדי להיערך אסטרטגית לפתיחת הכנסת, בעוד באופוזיציה נערכים לפירוק הממשלה, בקואליציה ינסו כמה שיותר לשרוד ולמנוע את הפלת הממשלה ללא רוב מובהק שנוצר בעקבות פרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן.

בשעות הבוקר (ראשון) נועדו ראשי סיעות האופוזיציה בראשות בנימין נתניהו, יריב לוין ויואב קיש, לצד ראשי המפלגות אריה דרעי, משה גפני, יעקב ליצמן ובצלאל סמוטריץ, בסיומו הוחלט על דרכי הפעולה לשבועות הקרובים בהערכה שבקרוב יבוא עורק נוסף שיביא לפרישת הממשלה.

נתניהו היום בהגיעו למפגש ראשי האופוזיציה. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

בישיבה הוחלט להביא ביום רביעי את ההצעה לפיזור הכנסת, באופוזיציה מבקשים לנצל את החרם של רע"מ, מה שיביא לרוב להעברת ההצעה ברוב רגיל, שם מאמינים כי באם ההצעה תעבור טרומית היא תזעזע את הממשלה ושמא תביא לפירוק הקואליציה.

תעלומה בנושא היא כיצד יצביעו ששת נציגי הרשימה המשותפת, בלעדיהם אין רוב לאופוזיציה להעביר את ההצעה, ברשימה הערבית שבאופוזיציה טרם הוחלט איך יצביעו, אך בכריה מודים כי הדיון יתחלק תחילה על ההצבעה בקריאה טרומית ורק לאחר מכן ידונו בשנית על ההצבעה הסופית בקריאה שנייה ושלישית.

מנגד, בקואליציה נועדו הערב ראשי הסיעות, בפגישה הוחלט להרים ידיים במאבק נגד האופוזיציה ולתת להם מרחב תמרון ולא לנסות למנוע מהם לפעול נגדם. כך הם יתמכו בהצעות חוק חברתיות שיביאו ובאם יראו כי אין סיכוי להפיל הצעות חוק הם אפילו לא ינסו להילחם. כאשר אין משמעות בהעברת חוקים בקריאה טרומית כשהשליטה בהמשך החקיקה מילא בידי הקואליציה.

ליצמן מגיע לישיבת ראשי האופוזיציה. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

בנוסף גיבשו החלטה משותפת לראשי הסיעות כי רק הצעות חוק שיש להן רוב, תעלנה להצבעה כדי לא לצאת מובכים, כשעל כל מציע חוק להשיג רוב כדי להעביר אותו, זאת כדי למנוע סחיטה שיטתית מצד האופוזיציה, וכך זה ייסגר בדילים נקודתיים.

בינתיים, הערב בישיבת ראשי הקואליציה הוחלט כי מ"מ יו"ר הקואליציה ח"כ בועז טופורובסקי ישמש כיו"ר הקואליציה הקבוע, במקומה של עידית סילמן שערקה לאופוזיציה.

ממשלת בנט לפיד מושב הקיץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד