כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
חשש ממגיפה:

טיגריסית ואריה מתו ב'חי פארק' אחרי שנדבקו בשחפת

שני בעלי חיים, טיגריסית ואריה, מתו בגן החיות 'חי פארק'. לאחר מותם התברר כי חלו בשחפת בקר. במשרד החקלאות פתחו בבדיקה מעמיקה וממשרד הבריאות נמסר כי אין סכנת הדבקה בשחפת למבקרים בגני החיות בחיפה ובקריית מוצקין

טיגריסית ואריה מתו ב'חי פארק' אחרי שנדבקו בשחפת
ארית. אילוסטרציה צילום: unsplash

שני מקרי מוות קרו לאחרונה בגן החיות 'חי פארק' בקריית מוצקין, בשבוע שעבר מתה טיגריסית שלא התעוררה מהרדמה במהלך בדיקה רפואית. לאחר המוות התברר שהייתה חיובית לנגיף שחפת בקר. מקרה דומה היה לפני כמה שבועות כאשר לאחר מותו של אריה במקום התברר שחלה בשחפת. כמה בעלי חיים נוספים נדבקו באותו המקום בחודשים האחרונים.

על פי הדיווח ב'כאן חדשות', ההתפרצות של שחפת הבקר התגלתה לראשונה לפני כחצי שנה בקרב עדר של איילים שהועבר מאזור רמת הגולן לגני החיות בקרית מוצקין ובחיפה. לאחר הגילוי הומתו עשרות איילים ובעלי חיים נוספים שהיו איתם באותם הכלובים. גם כמה מבני האדם שהיו במגע עם בעלי החיים החולים, מתוקף עבודתם, התגלו כחיוביים לנגיף.

גורמי מקצוע מותחים ביקורת על משרד החקלאות וטוענים ששגה כשנמנע מלבצע ניטור שיטתי של כל בעלי החיים בגני החיות שבהם התגלתה המחלה, ולא פעל בשקיפות אל מול הציבור לאחר פניית כאן חדשות, ביקר אתמול נציג של משרד הבריאות בגן החיות בקרית מוצקין.

פרופ' אורן צמחוני, מנהל היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי קפלן, אמר לכאן חדשות כי הדבר הטוב ביותר הוא לבצע ניטור ובדיקה שיטתית. "אני גם לא הייתי פוסל אפשרות להודיע לציבור", הוסיף.

ממשרד החקלאות נמסר בתגובה: משרד החקלאות מפקח באופן מתמיד על גני החיות בישראל ועורך ביקורות במקום, תוך שיתוף פעולה שוטף עם רשות הטבע והגנים. בשלב זה, משרד החקלאות בשיתוף רשות הטבע והגנים, גיבש תוכנית דיגום מסודרת, במטרה לאתר נגיעות נוספת ולבער אותה. בנוסף, ניתנו הנחיות התנהלות כדי למנוע התפשטות נוספת, לרבות בידוד בעלי חיים מקבוצות חשודות.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: אין סכנת הדבקה בשחפת לציבור המבקר בגני החיות בחיפה ובקריית מוצקין. משרד הבריאות יחד עם משרד החקלאות מבצע חקירה אפידמיולוגית בקרב עובדים אשר טיפלו בחיות הנגועות האלה באופן ממושך, כדי לאתר את מידת החשיפה והמשך הטיפול במידת הצורך.

גן חיות מגיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד