כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
ליקויים במטבח

שלושה דיירים מתו במעון חוסים בחולון; חשד להרעלת מזון

נבדק חשד להרעלה וזיהום במזון במעון החוסים "בית דפנה" בחולון לאחר שבתוך זמן קצר מתו שלושה מחוסי המעון שחשו ברע וסבלו משלשולים. הדיירים הינם בעלי מחלות רקע. צוות של משרד הבריאות הגיע למקום, ולאחר שגילה ליקויים במטבח פתח בחקירה

שלושה דיירים מתו במעון חוסים בחולון; חשד להרעלת מזון
אילוסטרציה צילום: אהלי צדיקים

אירוע חריג במעון החוסים "בית דפנה" שבחולון, שלושה מדיירי המעון מתו בתוך זמן קצר לאחר שחשו ברע וסבלו משלשולים. היום (שני) צוות של משרד הבריאות הגיע לערוך בדיקה במקום, הורה לסגור את המטבח ופתח בחקירה לאחר שחשף ליקויים במטבח המעון.

האירוע החל כאשר בלילה שבין שבת לראשון כמה דיירים חשו ברע וסבלו משלשולים, הצוות הרפואי ערך בדיקות מקיפות לדיירים ובניהם אחת בעלת רקע רפואי שזמן קצר לאחר הבדיקות אף אבדה את הכרתה. למקום הוזעקו צוותי מד"א אשר ניסו לבצע בה פעולות החייאה אך נאלצו לקבוע את מותה. במקביל שלושה דיירים נוספים פונו לבית החולים וולפסון, אך הבוקר נפטרו שניים מהם שאף הם סבלו ממחלות רקע קשות.

מיד לאחר האירוע, מנהלת המעון דיווחה על המקרה לרופאה הראשית של משרד הרווחה שדיווחה על האירוע לרופאה המחוזית במשרד הבריאות. בהנחיית מנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברתי, סיגל מורן, הגיע למעון צוות מקצועי של המשרד על מנת לסייע לצוות המעון בטיפול בדיירים. הצוות ימשיך ללוות את המעון עד לתיקון הליקויים ולסיום הבדיקה של משרד הבריאות. כמו כן, הנחתה מנכ"לית המשרד על הקמת ועדת בדיקה להתנהלות המעון.

במקביל הנחה משרד הרווחה את בית אקשטיין לתגבר את צוות המעון במטפלים ובאחות נוספת ורכזת מטעם המעון מלווה את משפחות המאושפזים בבתי החולים. נסיבות האירוע נמצאות עדיין בבדיקת משרד הבריאות, לרבות בדיקת החשד הראשוני של זיהום במזון.

ממעון בית דפנה נמסר: "מרגע קבלת ההודעה הראשונית בהקשר לאירוע, פועלת החברה בשיתוף ותיאום עם גורמי המקצוע המוסמכים של משרדי הרווחה והבריאות. בשלב ראשון ומיידי נסגר המטבח והמזון מסופק לדיירים על ידי ספק חיצוני. החברה מתנהלת בשקיפות מלאה ושיתוף פעולה מלא של כל גורמי המקצוע הנדרשים"

חולון מעון הרעלת מזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד