כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
לראשונה מפרוץ המלחמה

חייל אמריקני נהרג מאש רוסית על אדמת אוקראינה

ווילי גוז'ף קנסל, צעיר אמריקני בן 22, נהרג ביום שני בלחימה מול צבא רוסיה לצד הכוחות האוקראיניים, כך לפי קרובי משפחתו. קנסל, ששירת בעבר בחיל הנחתים האמריקני ועבד בחברת ביטחון פרטית. כששמע על המלחמה באוקראינה, היה נחוש להצטרף לכוחות הלוחמים ולמנוע את הפלישה הרוסית | גופתו עדיין מוחזקת בידי הרוסים

חייל אמריקני נהרג מאש רוסית על אדמת אוקראינה
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

מעל לחודשיים אחרי שהחלה המלחמה באוקראינה, אזרח אמריקני ראשון נהרג מאש רוסית. ווילי ג'וזף קנסל, חייל בזרוע הנחתים לשעבר, התנדב להילחם לצד האוקראינים ונהרג בסוף השבוע האחרון במסגרת פעילות מטעם חברה ביטחונית פרטית. 

קנסל בן ה-22 נהרג ביום שני, והשאיר אחריו אישה ותינוקת בת 7 חודשים. אמו אמרה ל-CNN כי "הוא רצה לנסוע לאוקראינה בעקבות האמונה במה שהם נלחמים עבורו, הוא רצה להיות חלק מזה". היא הוסיפה כי גופתו של בנה עדיין לא נמצאה וככל הנראה מוחזקת בידי הרוסים

"הוא רצה להגיע לשם בגלל שהאמין במה שאוקראינה נלחמה עבורו, ורצה להיות חלק מהמאמץ הזה כדי שמה שקורה שם לא יגיע גם לפה ולא יצטרכו לשלוח כוחות צבאיים אמריקנים", אמו אמרה לCNN. הוא טס לפולין ב-12 במארס וחצה כנראה באותו היום לאוקראינה.

אשתו בריטני סיפרה ל"פוקס ניוז" שהוא "הלך לשם כי רצה לעזור לאנשים, הוא רצה להיות שוטר או כבאי בניו יורק. וכאשר שמע על מה שקרה באוקראינה הוא היה נחוש להתנדב". גם הנשיא ביידן התייחס למקרה ואמר "זה מקרה עצוב מאוד, הוא השאיר מאחוריו תינוקת קטנה".

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד