כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
כנסת ללא רוב

השרים מפנימים את המצב: ימי הממשלה ספורים וצריך הישגים

בעוד שבוע תסתיים הפגרה והכנסת תחזור לשגרה. בממשלה מתחילים להפנים שימיה ספורים. אחד השרים העלה זאת כעובדה מוגמרת בישיבת הממשלה היום ובשולחן נרשמה תמימות דעים. השר קרא לנצל את הזמן שנותר כדי להספיק כמה שיותר הישגים לטובת הבוחרים הפוטנציאליים

השרים מפנימים את המצב: ימי הממשלה ספורים וצריך הישגים
נפתלי בנט בישיבת הממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התסבוכת הפוליטית שתעלה שלב עם פתיחת כנס הקיץ ביום שני בשבוע הבא הורגשה גם בישיבת הממשלה היום (ראשון), במהלכה השרים סביב השולחן היו תמימי דעים באשר לעובדה כי ימיה של הממשלה קצובים והציעו תכנית עבודה כדי לסיים את הכהונה עם לא מעט הישגים פוליטיים, אותם יוכלו להציג לבוחריהם בבחירות.

במהלך הדיון העלה שר המודיעין אלעזר שטרן 'יש עתיד' את המצב הפוליטי הסבוך שנוצר בעקבות פרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן מהקואליציה, מה שמביא לאיבוד הרוב בכנסת.

השר אלעזר שטרן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

שטרן בהסכמת שרים נוספים הביע את התחושה כי הקואליציה נמצאת בסוף ימיה והציע לחבריו לראות איך מקדמים יוזמות, בין היתר באמצעות החלטות ממשלה שאינן מצריכות את אישור הכנסת או את הרוב הקואליציוני.

אין ספק כי הקואליציה תאלץ להתמודד עם המשבר הפוליטי מיד עם פתיחת כנס הקיץ בשבוע הבא, כך העלה שר הביטחון בני גנץ דרישה לאשר את תוכנית 'ממדים ללימודים' (מלגות עבור לוחמים) כבר בשבוע הראשון של מושב הקיץ של הכנסת.

בתוך כך, גיבוש קואליציוני שתוכנן להתכנס בסוף השבוע, שלושה ימים לפני פתיחת מושב הקיץ, בוטל מסיבה שאינה ברורה, זאת לצד המתיחות הקואליציונית השוררת בין נציגי רע"מ לראשי הקואליציה על רקע המהומות בהר הבית, שהובילה אף להיעדרותו של היו"ר מנסור עבאס מישיבת ראשי הקואליציה ביום חמישי האחרון בקריה בתל אביב.

נפתלי בנט בישיבת הממשלה היום. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

עדות לכך שהשרים מבינים כי ימיהם ספורים. הללו פתחו בניקוי שולחן בדמות רפורמות שונות לטובת הציבור. שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הציגה בימים האחרונים רפורמה בבחינת הבגרויות ואילו שרת הפנים איילת שקד הציגה רפורמה ברישוי עסקים; ‏חידוש רישיון עסקים קטנים בתחומי ייבוא וייצור מזון יידרש כל 10 שנים - במקום כל 5 שנים. בנוסף, הכריזה השרה על ביטול כפל רישיונות וביטול הרישוי המשטרתי למסעדות, בתי קפה וכדומה.

‏סגן השר במשרד ראש הממשלה, ח"כ אביר קארה מ'ימינה' שהתעקש על יישום הרפורמה ברישוי עסקים הסביר הערב כי "יש 150 אלף עסקים במדינה שהם טעוני רישוי - המהלך נוגע ישירות ל־45 אלף מהעסקים האלה. המשמעות הכלכלית היא אדירה וענקית, המהלך יחסוך חצי מיליארד ש"ח באופן ישיר לאותם בעלי עסקים".

בתוך כך, גם שר התקשורת יועז הנדל הוציא היום לפועל את רפורמת הקווים הכשרים ואילו השר לשירותי דת מתן כהנא יחתום בימים הקרובים על צו שישנה את כללי בחירת וכהונת רבני הערים, זאת בזמן שאין לו רוב בכנסת לקדם את רפורמות הגיור ועוד רפורמות שברצונו לממש.

ממשלת בנט לפיד ישיבת ממשלה עידית סילמן אלעזר שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד