כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
בקצב של חילזון

התקדמות הרוסית איטית בגלל מפות משנות ה-70

מפות מתקופת ברית המועצות משנות ה-70, וכלי נשק ישנים, הם אלו שגרמו לפלישה האיטית של רוסיה לאוקראינה, כך טוענים מומחים מערביים. טילים מחמיצים את המטרות שלהם ומסכנים יותר אזרחים בגלל זה

טנק רוסי: אילוסטרציה
טנק רוסי: אילוסטרציה צילום: צבא אוקראינה

כוחות רוסים מתקדמים בקצב של חילזון באוקראינה, מכיוון שמפות המפקדים בנות 50 שנה והנשק שלהם אינו תקין, כך טוענים במערב. עם תרשימים שהודפסו בשנות ה-70, רוסיה תופסת שטח בקצב של פחות מקילומטר ביום בלבד. המטרות המיועדות אינן מופיעות במפות אלה מכיוון שמבנים רבים הוקמו לאחרונה. כך דווח ה'דיילי מייל'.

עוד דווח, כי חיילים רוסים מנסים לנחש היכן לירות רקטות, כי ההכוונה לא מדויקת, כך שהטילים מחטיאים את מטרותיהם ומסכנים אזרחים נוספים. בינתיים, שרת החוץ של בריטניה ליז טרוס הודיעה אתמול (שבת) כי בריטניה תשלח מומחים לפשעי מלחמה כדי לסייע לממשלת אוקראינה בחקירות של זוועות רוסיות.

בהודעה מטעמה נאמר: "נתמוך בממשלת אוקראינה באיסוף ראיות והעמדה לדין בגין פשעי מלחמה, ויכלול מומחים לאלימות אזרחית הקשורה למריבות וסכסוכים".

חיילים רוסים שנפלו בשבי

פקיד מערבי אמר על המתקפה הקרקעית של מוסקבה: "הכוחות הרוסיים משתמשים במיפוי מיושן, חלקו משנות ה-70. אז המפות אינן מייצגות את קבוצות המטרות שהם מנסים לפגוע. כלי הנשק מוכיחים שהם פחות מדויקים ממה שהם קיוו, ומעמידים ערים וכפרים בסכנה. בכפרים מסוימים לא נותר מבנה אחד על כנו".

"עם זאת האבדות הרוסים נותרו גדולות מהאבדות האוקראיניות והאבדות הללו משפיעות על רצון החיילים הרוסים להילחם. אופי הטקטיקות של רוסיה היה מופרך, והוסיף לבעיות שנגרמו מהסקת מסקנות פוליטיות". עוד אמר: "אז יש כמה רגעים שבהם הם תוהים איך ולמה הכול השתבש".

מספר החיילים הרוסים עולים על מספר החיילים האוקראינים במזרח אוקראינה, שם צפויים קרבות מכריעים בשבועות הקרובים. אבל רוסיה התקדמה מאד לאט בניסיון ללכוד את אזורי לוהנסק ודונייצק.

מלחמת אוקראינה רוסיה מזרח חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד