כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מימין ומשמאל

המערכת הפוליטית סופדת לגילאון; דרעי: "אלמד משניות שנה"

הקרבות הפוליטיים נעצרו לדקה: מימין ומשמאל, חרדים וחילונים, ספדו לחבר הכנסת לשעבר אילן גילאון שהלך הבוקר לעולמו • דרעי: "אלמד משניות לעילוי נשמתו" • יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הפתיע אף הוא כשספד: "מענטש ומעל הכל איש טוב וראוי" | זוכרים ומכבדים

המערכת הפוליטית סופדת לגילאון; דרעי: "אלמד משניות שנה"
אילן גילאון צילום: Hadas Parush/Flash90

באופן חריג אך לא מפתיע, פטירתו של חבר הכנסת אילן גילאון מאחדת לרגע את הכנסת המפולגת, מימין ומשמאל, חרדים וחילונים סופדים לחבר הכנסת לשעבר אילו גילאון שהלך הבוקר לעולמו.

ראש הממשלה נפתלי בנט שהיה בזמן כהונתו של גילאון בכנסת יו"ר הבית היהודי, ספד לו הבוקר "אילן גילאון, מחברי הכנסת החרוצים שידעה הכנסת ואיש ישר עם לב ענק, הלך הבוקר לעולמו בטרם עת. הוא היה עובד קשה על מנת לפתור בעיות פרטניות של אזרחים שפנו ללשכתו".

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר: "האנושיות שקרנה ממנו התעלתה מעל מחלוקות פוליטיות. הוא נתן לה ביטוי סמלי כששלח לנו צנצנת ריבה פרי ידיו לרגל זכייתו של אבנר בחידון התנ״ך".

"אף שהיינו יריבים פוליטיים קיימנו קשר לבבי לאורך השנים. למרות שלא הסכמנו על הרבה דברים, תמיד יכולתי לזהות שפעילותו הנמרצת נעשתה מתוך אמונה שלמה בצדקת דרכו - ועל כך הערכתי אותו מאוד. הוא יחסר לי", כך נתניהו.

יו״ר ש״ס אריה דרעי הודיע כי ילמד משניות לעילוי נשמתו, "כואב על פטירת ח״כ לשעבר אילן גילאון. אילן היה איש עם לב ענק, אדם שנלחם כל חייו למען השכבות החלשות והנזקקות ובעיקר אדם טוב שהיה אהוב על כולם. אלמד משניות במשך כל השנה לעילוי נשמתו", כך בציוץ בחשבון הטוויטר.

השר יאיר לפיד צייץ, "דמעה על אילן גילאון. אחד הטובים שבינינו, איש ציבור, אידיאולוג, ישר כמו סרגל וחכם וגם מצחיק. כבר לא מייצרים אותם כאלה".

אחד הסופדים המפתיעים היה חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ שכתב הבוקר, "אילן גילאון היה בר פלוגתא כמעט בכל נושא ובמקביל אחד האנשים הראויים והאהובים בפוליטיקה הישראלית. איש עקרונות, מענטש ומעל הכל איש טוב וראוי".

בצלאל סמוטריץ נפתלי בנט ביבי נתניהו אילן גילאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד